Gå til innhold

Ekstrem kvalme uten oppkast - sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mwllom uke 5 og 6, og skal begynne å jobbe igjen på mandag etter ferien. Er ekstremt kvalm nå, og klarer ikke gjøre stort annet enn å ligge på sofaen. Er dette grunn nok til å sykemelde seg? Jeg kaster jo ikke opp, men er så kvalm at jeg ikke engang orker å lese/se på tv.

Lurer også fryktelig på hva jeg vet skal si når jeg ringer til jobben...kan jo ikke si det så tidlig vel... Setter veldig stor pris på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo få sykemeldig om du er så kvalm at du kaster opp endel. men du kaster jo ikke opp. men behøver legen vite at du IKKE kaster opp da? da kan du få sykemelding en liten periode.. hadde sånn kvalme i de ukene jeg og. gav seg i uke 8 på meg. kasta opp bare en gang under tannpuss. men ellers var jeg på kanten bare til å spy hele tida. er så ekkelt

Skrevet

Tror ikke du lett får sykemelding. Jeg ble sykemeldt da jeg var omtrent så langt på vei som du er nå.. Ligger hele dagen og kaster opp dersom jeg beveger meg eller konsentrere meg.

I begynnelsen når folk spurte hva som feilte meg...fant jeg på sykdommer... men etterhvert ble det ubehagelig å lyge...Så nå forteller jeg hva det er... Om det ikke skulle gå bra med den lille i magen (KRYSSER FINGRENE for at alt er fint) ...så MÅ jo ikke det være en hemmelighet... Kan jo og være godt med støtte rundt seg da..

Skrevet

ser en stor skrivefeil innlegget minn...mente at jeg tror DU LETT FÅR sykemelding

Skrevet

Ok, godt å høre. Trodde du mente at jeg ikke ville få sykemelding.

Ser at innlegget mitt var noe uklart. Det er arbeidsgiver jeg ikke vil røpe dette for så tidlig,- legen skal jeg selvfølgelig fortelle.

Dette er for øvrig barn nr 2. Med nr 1 var jeg også sinnsykt kvalm (men kastet bare opp ved tannpuss), men hadde da en annen jobb. Med relativt ny arbeidsgiver føes det ubehagelig å sykemelde seg....

Skrevet

Jeg er selv plaget med ekstrem kvalme, men ikke nødvendigvis med oppkast. Jeg har nå vært sykmeldt siden tredje juni.

Til arbeidsgiver sier du ganske enkelt at du er syk, og ikke vet helt hvor lang tid det kan ta før du er på beina igjen. Arbeidsgiver har ikke noe krav på å vite mer enn det. Skulle de spørre og grave mer kan du jo si at det er ganske privat og at du ikke vil snakke om det?

Skrevet

Du trenger jo ikke kaste opp for å bli sykemeldt. Jeg var sykemelt i en 6 ukers tid pga kvalme da jeg var gravid sist. Det var jo like lammede som oppkast. Klarte jo ikke fungere.

Har du spurt om du kan få noe kvalmestillende forresten?

Skrevet

Jeg har vært kvalm siden jeg var 5 uker på vei (er 11 uker nå). Jeg ble sykemeldt i 2 uker før jeg gikk ut i ferie. Da var jeg 8 uker på vei. Ikke noe problem å få det. Legen skjønte meg godt. Jeg har heller ikke kastet opp, men det har ikke noe å si. Er ikke mindre sliten for det. Og jeg har ikke funnet noe som hjelper. Det er heller ikke snakk om morgenkvalme, men hele dagen kvalme. Er usikker på om jeg kommer til å klare å jobbe fullt etter ferien, men skal prøve. De sier at kvalmen går over etter ca 12 uker. Jeg gleder meg!! Dette er slitsomt!

Lykke til. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...