Gå til innhold

Først nesebold, så oppkast.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på tre år begynte plutselig uten noen spesiell grunn å blø kraftig neseblod i dag. Forsto ingenting, han var helt fin og bare uten videre begynte han å blø. Siden han lå med hodet bak overvendt spydde han opp det overflodige blodet. Han ble skikkelig sliten så vi la han ned til å sove halvannen time.

Senere sto han opp, og vi trodde alt var ok igjen. Vi satte oss ned til å spise middag, under middagen hadde han kanskje tatt i seg to skjeer med mat da han plutselig klaget på at han hadde vondt i munnen så i magen. Han ble skikkelig blek så jeg ba han sette seg ned i sofaen og lese en bok mens han slappet av og vi andre kunne spise opp resten av middagen. Etter middagen sa han at han måtte spy, så jeg tok han ned. Han kastet masse opp, men oppkaste var skikkelig mørkt, nærmest svart. Nå er han mye bedre, men jeg forstår ikke helt hva som skjer

Har noen av dere opplevd noe lignende, og hva ville dere ha gjort videre om dere hadde vært i min situasjon nå. Trenger noen råd da jeg er bekymret. Takk for hjelpen, om dere kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde forresten at det var snakk om omgangsyken andre gangen han spydde, men siden han ikke har spydd siden og virker så fin tviler jeg litt på om det kan være det også :/

Skrevet

Mørk oppkast er ikke uvanlig om man blør neseblod ned i magen. Blod i magen er av en eller annen grunn veldig kvalmende og brekningsframkallende.

Plutselig neseblod er også veldig vanlig hos barn.

Skrevet

Takk for svar, skal prøve å gi han youghurt nå, håper han klarer å holde på den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...