Aga:-) Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Min søster fikk ei nydelig jente på torsdag etter planlagt KS. Alt gikk supert, men nå trøbler de litt med å få til ammingen. Jenta er ikke interessert i å suge, og mammaen har nok ikke fått den beste veiledningen på sykehuset i forhold til det å få igang melkeproduksjonen. Hvor lang tid tok det for dere før ammingen "satt", og har dere noen gode råd eller tips for å få kickstartet ammingen?
line_n & sara Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 få henne til å oppsøke helsestasjonen! eller kontakte sykehuset, og be om veiledning.. har ikke direkte erfaring selv, men veit iallefall at samboern min var en "ikkesuger" så svigemor sleit veldig selv, men det løste seg til slutt! men det er viktig med rett veiledning! hun kan jo også ringe ammehjelpen! de har garantert vært borti dette før!
Aga:-) Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 Takk for svaret, godt å lese at det kan løse seg:) Hun er på sykehuset ennå, og jeg er ikke imponert over at de for eksempel allerede i går ga jentungen erstatning. Og at de ikke har pushet hennne til å legge ungen til brystet så ofte som mulig. Jeg holder på å bli ammehjelper selv, men det er vanskelig for søstra mi å få direkte veiledning av meg. Blir nok litt for nært og rart for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå