Gå til innhold

Artige ting barna gjør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som bevegelsesraduisen har blitt større, så regner jeg med at det ikke bare er min lille ettåring som har blitt litt rampete og finner på sprø ting? Mia er en evig kilde til underholdning, og vi trenger ikke tv så lenge vi har henne :-)

Hennes siste greie er borte - tittei, og det er så moro når vi tror hun er borte at hun legger en pysj eller noe annet over hodet, og løper fnisende avgårde, totalt uvitende om at vi faktisk ser henne selv om hun ikke ser oss. Av og til dunker hun borti ting, men det gjør visst ikke så mye. I dag hadde hun klart å klatre opp på tripp trapp stolen, og satt seg ned feil vei, så jeg fikk henne faktisk ikke ut. Jeg måtte presse ut den bøylen får å få henne ut, og nå skjønner jeg at det øyet i nakken må våkne litt ;-)

Hva med dere andre, noen artige ting fra ettåringene? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsom tråd! Gleder meg til å lese om alle sammen!

Camilla har lært seg noen artige uttrykk av pappa som hun utøver hver morgen...da går man fra et vanvittig overraskende uttrykk, til å bli gravalvorlig for så tilbake igjen hehe.

Og når vi er nede i stua og pappa kommer ned trappa, da kommer hun hvinende bort til meg for å gjemme seg.....pappa kommer nemlig nesten alltid å kiler henne hehe

Ellers så er det full fart hele dagen. Har nesten ikke tid til å sitte stille lenger :-)

Skrevet

Har en gutt på 10 måneder. Jeg kan komme i mot han med smygende steg, eller krabbetrinn. Han setter i gang å ile i fra meg med entusiasme. Han støtter seg til bord og stoler, så han slenger seg fort rundt bordet for å komme unna når jeg kommer smygende mot han.

Ellers så har han det med å flytte på et lite rundt bord og stoler rundt om i stuen. Blir som "gåbord" og "gåstol".

Skrevet

Hm ja det er morsomt med all hermingen om dagen. Nå har gubben lært henne å ta fingeren til hodet og si ko ko. Det har vi mye moro med. Ellers er favoritten å stikke av fra oss akende på rompa i full fart med oss etter. Hun hermer og skal gjøre det meste av det vi gjør om dagen så det blir mange morsomme episoder.

Skrevet

He, he, morsom tråd! Ja, vi ler også masse av Maja for tiden. Hun er jo veldig kontaktsøkende når vi er ute blant folk. Senest i dag var vi på tur hjem med ferge fra Danmark, og vi ble sittende på nabo-bordet til et eldre ektepar. Damen hadde parykk, og det vistes godt for å si det mildt. Maja trasket rett bort til henne, tok seg til hodet, og sa "hua" (Det er da hennes måte å uttale "huva" som er trøndersk for "lue".) Heldigvis skjønte ikke damen det, og jeg var lykkelig for at Maja ikke snakker rent enda! Kunne blitt utrolig flaut!

Ellers har hun for vane å plutselig stoppe opp med det hun gjør, snu seg mot veggen el.l. bable litt, nikke, le, bable litt til, og så sysle videre med det det hun holdt på med. Ser ut som om hun holder en samtale i gang med en imaginær person. Innimellom bråsnur hun når hun er på tur en retning, stopper opp, snakker litt, og går så videre. Ser unektelig litt komisk ut!

Skrevet

Så morsomt å høre litt om småttisene våre, som stadig blir større.

Erica har fått skikkelig teken på å gå trappen, men vi må jo bak henne og følge med i tilfelle...

Men bare jeg sier noe bleieskift eller leggetid, som foregår oppe, er det fullfart bort til trappen etterfulgt av gledesutbrudd! Moro!

Ellers er det gøy når hun roper "hei" til fremmede på kjøpesenter eller buss, og blir super brydd og sjenert når de sier hei tilbake.

Det er en herlig tid nå!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hi hi, så artig å lese om alle de små!

Her i gården har vi fått fart på pratingen. Endelig! - Synes han er litt treg, men det skyldes jo innlæring av 2 språk og at han har en del problemer med ørene fortsatt. Vi skal sette inn dren i slutten av august og håper det blir en merkbar endring da!

Her går det i klatring, babling om Møøø, Bæææ, 'est (hest) og is! - og mage, nese, øre og bade..

Artigste er når han møter nye folk, og de har sagt hei og smilt litt til hverandre, så drar han opp genseren sin og peker på magen og sier mage.. Alle ler, og det er kanskje derfor han fortsetter med det ;o)

Når han peker på nesen så skal han helst putte fingeren INN i neseboret.. ikke like delikat, men du kan jo ikke si æsj heller.. han viser jo stolt frem at han vet hvor nesen er og hva den heter...

Skrevet

Morsom tråd.....

Her er det full fart fra morgen til kveld.... Benedicte har visst blitt en skikkelig ramp i ferien sier dagmammaene.... og ler rått hvergang hun gjør en rampestrek. Hun har desverre begynt å slå og kaste ting rundt seg... noe som vi ikke liker.... og hun vet veldig godt at hun ikke får lov. Hun har visst vært litt bedre i dag.

Ellers hermer hun etter alt vi sier nå, så nå må vi passe på hva vi sier. hun løp til fryseren her om dagen når hun hørte jeg og gubben snakket om is... utrolig hvor mye de skjønner.

Mange morsom ord kan hun...men det er ikke alltid like gøy å gjenta de når vi spør.Men telle til 4 har hun blitt ganske god på....

Hver kveld i ferien når hun skulle legge seg,løp hun bort til lekehjørnet sitt og la seg ned og latet som hun sov... skikkelig søt var hun da.

Vi gleder oss masse til å treffe stor og små på leketreffet,

Klem

Skrevet

Det nye her i gården er at Maja har begynt å gå på do. Hun sier "på do", og begynner å dra i buksa og bleien. Jeg har tidligere bare ledd av henne og fortalt at det er litt tidlig å begynne med do-trening. Men bestemora hennes synes det er moro, og har kledd av henne bleien, og satt henne på skåla. Hun skjønner selvfølgelig ikke at hun skal gjøre noe, men sitter der bare. Veldig stas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...