C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Jeg undrer meg litt på hva ketoner betyr.. De to siste gangnene jeg har vært på kontroll har jeg hatt +3 og +2 på ketoner i urinen. Sykepleieren første gangen tenkte litt høyt, men svarte bare at det betydde at urinen var noen konsentrert.. +3 betyr vel mer enn litt.. Noen som har anelse?
anette&tutta mari :) Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 +16 er det meste man kan ha på ketoner i urinen har jeg sett. da er det tegn på at du ikke har nok væske/næring. folk som slanker seg får visstnok masse ketoner pga. fettforbrenning. Det kan også være et tidlig tegn på svangerskapsdiabetes. Men hvis sykepleieren ikke sa noe om at det var "farlig" så trenger du nok ikke bekymre deg.
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 javel, det var greit å vite:o) Har svangerskapsdiabetes, så kan være derfor da? Har jo da gått ned en del kilo etter jeg fikk dette også, så da er det kanskje naturlig...
Mayken Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Ketoner i urinen betyr at du ikke har fått i deg nok næring og at den lille i magen din tærer på reservene. +16 er det meste du kan ha. Har hatt det noen ganger i svangerskapene mine, og har da blitt lagt inn til itravenøsbehandling på sykehus. Det er ikke farlig, kan bare bli kvalm og dårlig av det.
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2008 håpte nesten du skulle svare kanINA og spira ) Tjuvleste litt inne på denne "private" tråden deres på 1.trimester i natt og så du nevnte noe om ketoner;o) *rødmer litt* hehe..
Trulte76 Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 jeg også hadde 2+ sist. og har hatt litt de andre gangene (går hver uke til kontroll da) Det kan være at magen er sulten. Det sa JM til meg. For hun lurte på om jeg hadde spist. Så sa jeg dette er jo morgenurin. Ja da er det sikkert fordi magen trenger mat sa hun da.
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2008 Lille meg.. det var en fin forklaring ) Er da vel litt mindre mat som kommer inn nå enn tidligere 'pga sv.dia'en, så tenker det er derfor.. men er liksom ikke så lett å spise mer heller, skal jo passe på at blodsukkeret holder seg fint, og da kan en da ikke bare stappe inn som en føler for heller..
Trulte76 Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Leste resten av tråden her. Jeg også har svangerskapdiabetes. Og jeg har slanket meg. Fordi jeg har lagt om kostholdet veldig, og spiser mye mindre karbohydrater. Den i magen vokser godt, og jeg minker hehe.
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2008 akkurat likt hos meg:o) Gjør meg forøvrig ingenting! hehe.. ligger i rundt 10 kilo i uke 35 nå.. var på god vei til de 20, men det har forsvunnet noen underveis!
Trulte76 Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 jeg la ikke på meg så fryktelig mye før jeg fikk sv.skapdia heller. Den dagen jeg tok glukosebelastning var jeg 68kg (hadde en startvekt på 61, så hadde vel 5 kg å gå på før jeg ble gravid da) Så da jeg endelig fikk første time på sjukehuset var jeg 67kg (2,5 uke etter) Da var jeg 29 uker på vei, Nå sist kontroll var jeg 34+1 og veide meg igjenn og da var jeg 66,1 Og han ligger på 2820g nå. Jeg ser jo selv jeg har slanket meg i beina og ansiktet. Så fra startvekta til nå så har jeg lagt på meg 5 kg jeg da hehe.
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2008 ja det var jo veldig bra da! *Imponert* Har bare gått nedover siden uke 28/29 jeg.. ikke lagt på meg et gram, så lurer på hvordan dette ender:o) Var vel noe over matcvekta før graviditeten også *hehe*, og trodde jeg kom til å ende opp som en ballong Blir spennende å se hvordan det ender opp. Er heldig og har jo ikke noe vann til overs i kroppen.. ringene sitter som før, og leggene er veeldig tynne. Heldig med den tror jeg:o)
Trulte76 Skrevet 19. juli 2008 #12 Skrevet 19. juli 2008 Jeg har heller ikke vann i kroppen Sist jeg var gravid for 6-7 år siden så var jeg 55kg og passe slank før graviditeten.. Da la jeg på meg 11 kg og like slank igjenn etter fødselen Hadde sv.skapdia da også. Så nå veier jeg like mye sånn ca som da jeg var ved terminen med nr 2. Så kanskje jeg blir like slank igjenn ) Så visst det å gå gravid var slankekuren min, så er jo det bare helt flott hehe
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. juli 2008 Ja en kan jo krysse fingrene for det vertfall ) får høre at jeg kommer til å gå såå mye ned etterpå(ligger i slekta) så jeg håper virkelig det gjelder meg også.. da blir det hyggelige shoppingturer etter fødsel ;o)
Trulte76 Skrevet 19. juli 2008 #14 Skrevet 19. juli 2008 ja når han har kommet ut og magen er vekke (kom veldig frt vekk med de to andre) Da skal jeg shoppe nye klær til meg selv. Og har jeg slanket meg i tilegg så er jo det bare helt supert
Mayken Skrevet 19. juli 2008 #15 Skrevet 19. juli 2008 Ja, ketonene har jeg blitt godt kjent med opp igjennom svangerskapene...hehehe Er som noen over her sier at det er magen som trenger mat. i hvertfall når det ikke ligger på mer enn +2-+3 men blir det for høyt, føler man seg lett uggen og dårlig. I dette svangerskapet fikk jeg en virusinfeksjon i uke 4, men høy feber ol. Fikk ikke i meg noe særlig mat eller væske og etter 2 døgn endte jeg på legevakten og var skikklig dårlig. Ble lagt inn til oppvæskeing med ketoner på +16. Blir skikkelig kvalm og slapp når nivået ligger så høyt. Er ikke noe farlig for barnet, det forsyner seg av mors reserver, og da ender det med at mor blir enda dårligere.
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. juli 2008 Ja det hørtes ikke spesielt hyggelig ut det da.. men greit å vite hva det er de skriver på disse helsekortene våre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå