Gå til innhold

Vonde kynnere i svagerskap = vondere i første fase av fødselen..


sullemor

Anbefalte innlegg

 

Er dette sant?

 

Jeg hadde ingen vonde kynnere med min førstefødte, og ble satt i gang med hormontablett av jordmor. Jeg hadde INGEN smerter under riene frem til 4-5 cm. Da begynte jeg å kjenne det litt i ryggen. Før det hadde jeg bare "mensen-murringer".

 

Det jeg lurer på er derfor om de som har vonde kynnere har det veldig vondt de første 4 cm mens en er i åpningsfasen.

 

Jeg lurer bare på dette siden jeg er redd for styrtfødsel denne gangen, siden jeg ikke kjente noe før jeg hadde nesten 5 cm åpning og siden jeg ikke har hatt vonde kynnere denne graviditeten heller. Jeg tror jo ikke at hormontabletten jeg fikk som startet fødselen min hadde noe med smertenivået å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia!

i mitt første svangerskap, og også denne gangen, har jeg mye og vonde kynnere.. men for å svare på spørsmålet: jeg viste ikke at fødselen var i gang før jeg hadde 6 cm åpning. Hele fødsele, fra vannet gikk, til gutten var ute tok 5 timer.

En fødsel er en veldig individuell opplevelse, men jeg har hørt at de som får fødselen satt i gang, med drypp eller tabletter, har sterkere rier enn de som ikke har fått noe slikt.

 

men ta dette opp med din jordmor, hun kan sikkert svare på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...