Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 hva hadde dere gjort? ei god venninde av meg røyker hasj... hun har ei lita datter men røker hasj hver dag forde... hva syns dere jeg skal gjøre? til hennes forsvar er hun flink mamma men likevel skal ikke et barn vokse opp med rusmiljø mener jeg. bør jeg si fra til noen?????????? HJELP MEG
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Jeg syntes absolutt du bør ringe barnevernet. Så kommer de inn i systemet, blir stemplet for livet. Barnet ender som sosialklient og skoletaper. Hurra for deg. Du gjorde det rette.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 jeg hadde heller tatt en prat med henne.hver dag var litt drøyt,men litt i helgene når barnet har lagt seg skader ingen! tviler ikke på at hun er noen god mor,for det er hun helt sikkert,men hun har jo et problem,så heller hjelp venninna di du.. det hadde hvertfall jeg satt stor pris på om jeg var henne.. hva er det med alle å ringe barnevernet for hver minste ting uten å prøve gjøre noe først.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Litt pot i helgen skader ingen... ler så jeg rister.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Så hasjen går ikke ut over hennes evne til å fungere? Jeg ville absolutt ikke gjort noe da. At moren røyker litt hasj gjør det heller ikke til et rusmiljø vil jeg påstå. Røyke litt vs å drikke litt -jeg ser ikke noen stor forskjell mellom de to (bortsett fra at det er akseptert å drikke).
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Nå er hasj ulovelig ved norsk lov. Det har også en rekke alvorlige skadevirkninger (det trigger blandt annet schizofreni og kan gi cannabis psykoser. Selvfølgelig er det sjelden, men tar du sjansen?) og er 50 ganger så kreft fremkalende som vanlig tobakk.
!!!! Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Det er helt klart dumt å bruke stoff. Syntes de fustrerte husmødrene her inne som roper over seg for alle mulige små ting har en ekstremt naiv holdning til cannabis. Her kommer en link til en interessant artikkel: http://fmr.no/skadevirkningene-ved-bruk-av-cannabis.73720-10265.html
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 hadde en person drukket hver dag hadde ikke det blitt akseptert heller. så å si at det ikke er noe foskjell? ikke et rusmiljø? både alkohol og hasj er rusmiddler da men,.. hadde snakket med noen om dette jeg ja.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 hva med de som røyker sigaretter hver dag da? er ikke det også rusmiddel? er jo 18 årsgrense på det, hvorfor?
fumlis og skrikerungene Skrevet 19. juli 2008 #11 Skrevet 19. juli 2008 Haha;-) Sigarett, rusmiddel?? Jaja. *Ler så jeg rister* Nå må noen ringe barnevernet, jeg røyker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 19. juli 2008 #12 Skrevet 19. juli 2008 Til opplysning er faktisk tobakk rangert som et farligere rusmiddel enn cannabis . I rangeringen kom cannabis på 11 plass, mens tobakk kom på 8. plass. Alkohol kom forøvrig på 5. plass. http://www.nattguiden.no/reportasjer/1874 Til saken - å bruke rusmidler som gjør at en får nedsatt reaksjonsevne, nedsatt evne til å ta vare på ungene osv er ikke OK. Verken alkohol eller cannabis. Sånt får man gjøre når ungene ikke er hjemme. Jeg ville tatt meg en prat med henne om dette. Dersom det skulle skje noe bør hun være 100% klar når hun har ansvar for ungene. Nå vet jeg jo ikke om hun røyker på bøttevis eller tar seg en liten en med en liten piece i, men uansett- man bør holde seg nøktern og edru når man har ansvar for unger.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #13 Skrevet 19. juli 2008 det er vaktisk rusmiddel... vet du ikke hva du fyller lungene med hver dag er engang?
fumlis og skrikerungene Skrevet 19. juli 2008 #14 Skrevet 19. juli 2008 Oi,dæven... Da er jeg en skikkelig heavy rusmisbruker da... Shit!!
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 19. juli 2008 #16 Skrevet 19. juli 2008 Du er nok det ja=) For rusmisbruk er jo å misbruke et rusmiddel - tobakk er et rusmiddel (et av de farligste også) og du røyker sikkert hver dag. ergo, rusmisbruker. Men det er jo selvfølgelig litt anderledes enn mange andre stoffer som f.eks alkohol, siden man ikke får en endret sinnstilstand av tobakk=) utenom de første gangene da, da går det jo helt rundt...=P
fumlis og skrikerungene Skrevet 19. juli 2008 #17 Skrevet 19. juli 2008 Neeei.... Kan ikke du være så vennlig å opplyse meg litt da?? Skjønner ingenting jeg..
fumlis og skrikerungene Skrevet 19. juli 2008 #18 Skrevet 19. juli 2008 Jaja... Jeg får heller leve med det da. "Hei, mitt navn er ****, og jeg er narkoman;-)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #19 Skrevet 19. juli 2008 det er ett rusmiddel og det er kreftfremkallende og det skader den som røyker og de som får røyken inn passivt.
fumlis og skrikerungene Skrevet 19. juli 2008 #20 Skrevet 19. juli 2008 Er det sant??? Guri... *stumper røyken med en gang*
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 19. juli 2008 #21 Skrevet 19. juli 2008 Hihi...=P Tobakksnarkoman... Pleier å kalle meg selv det, faktisk=)
OneOfTheBoys Skrevet 19. juli 2008 #22 Skrevet 19. juli 2008 Tobakk går ikke ut over evnen til å passe på barn, eller setter deg i farlige situasjoner, sett bort i fra at det er høy risiko for å dø av lungekreft! Så det blir litt usaklig i denne diskusjonen. Forskjellen mellom alkohol og hasj er: Røyker man hasj er man også nødt til å skaffe seg denne hajsen, dette er til forskjell fra alkoholkjøp en ulovlig handling. Man mest sannsynlig inne i et miljø med rusmisbrukere hvis man har tilgang på hasj, og det innebærer som oftest en risiko, om enn minimal, for at man kan bli tatt av politiet enten mens man skaffer seg hasjen, eller når man har den på seg! Hvis man da har et barn som venter på å bli hentet i barnehagen, risikerer man mye! Når det er sagt synes jeg det er værre med fulle foreldre, enn foreldre som har tatt seg en joint. De fleste som driver med dette jevlig er så innrøykt at barna, og gjerne også eventuelt partneren ikke vil kunne merke det! Derimot er det værre at barna SER foreldrene røyke, enn at de ser dem drikke en øl. Både fordi de da innhalerer røyk, og fordi det ikke er noe kjekt for barna å se foreldrene halveis nedi en bøtte, eller med en svær pipe foran fjeset. For at ingen skal misforstå: Jeg er HELT i mot både alkohol og andre rusmidler i et hjem der det er barn! Man kan røyke vanlig tobakk på terrassen, og ta et par glass vin så lenge ikke dømme, eller handlekraften blir påvirket! Man må gjerne drikke seg fulle når barna er hos barnevakt, men overstadig beruset, eller å være beruset av noe slag på andre ting enn alkohol synes jeg man skal gjøre seg ferdig med før man blir foreldre!
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 19. juli 2008 #23 Skrevet 19. juli 2008 Det skal nok mer til for at barnevernet tar fra deg ungen enn at du har en femmer med bom på lommen. Vet om maaange verre tilfeller (dog ikke rus med i bildet, men omsorgssvikt på høyt plan) der ungene får være hos foreldrene så lenge de makter, fordi "barna har det best hos biologisk mor"...
OneOfTheBoys Skrevet 19. juli 2008 #24 Skrevet 19. juli 2008 Heheh, det er jeg fullstendig, og smertelig klar over!!! Jeg mente bare at det er litt kinkig hvis man sitter på politistasjonen når mini skulle vært hentet i barnehagen. Fratatt barna blir man selvsagt ikke, men barneværnet får nok et øye til deg, og det er jo ikke så kjekt?!
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 19. juli 2008 #25 Skrevet 19. juli 2008 Hehe, ja det hadde nok blitt litt kjipt...=P Og ja, barnevernet vil nok ha et ekstra øye med på deg da. Jeg for min del gjorde meg ferdig med å bruke rusmidler før jeg fikk unge, og det syns jeg også er det mest fornuftige. Hva folk gjør når ungene er hos barnevakt er meg revnende likegyldig, men når ungen ligger og sover i rommet ved siden av bør man ha noenlunde kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå