mamma 35 Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Da var det overstått-og nå er vi kommet hjem fra sykehuset. Hadde kjent rier noen timer hver natt to netter på rad som gav seg etter noen timer. Skikkelig nedtur, men hva kunne jeg vel gjøre med det..... Ihvertfall voknet jeg til at vannet gikk(flommet) om natten-den tredje natten,da var det bare å hive seg i bilen og kjøre til føden. Konstante rier hele veien,samme styrke,liten åpning og dette såg jeg mørkt på....Hadde hatt to lette fødsler tidligere og forventet vel det igjen. Men jommen gikk det fort.....ved 4 cm følte jeg trykketrang og ved 7 cm klarte jeg ikke holde tilbake....jordmor syns det gikk vel fort og holdt fingrene sine inni under en ri for å sjekke om barnet virkelig beveget seg så fort nedover som jeg følte..... Jovisst.....Barnet kom som en kule .Selv følte jeg fødselen som en evighet......Hadde pressrier i ca 15 min og det er det lengste jeg har opplevd.Ca 30 min fra 4 cm til barnet var ute(totalt varte fødselen ca 5 timer fra vannet gikk)..... Det var en rar fødsel....ventet hele tiden på at smertene skulle bli verre,men de var liksom konstante.....riene kom ikke tettere,men var konstante hele veien....jeg kjente at bebissen beveget seg nedover og sparket i magen mellom riene,jeg måtte presse lenge før jeg trodde jeg var klar og jordmor hadde jo nettopp konstantert at det var ennå litt igjen.....Så dette var en annen opplevelese enn det jeg hadde vært gjennom før. Men det var en fin fødsel,dog litt raskt når den satte inn på slutten og litt tøffere i innspurten enn jeg hadde forventet meg. Lykke til dere andre!!!
togutter-08og10 Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Oi, det var litt av en rask fødsel. Selv holdt jeg på med pressrier i over en time før de måtte bruke sugekopp for å få ut lillegutt som er 11 dager i dag.. Gratulerer med den lille og kos dere masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå