Gå til innhold

Dere som har blitt satt igang(fødsel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere gjort det?

Har BF vært med dere hele tiden, eller har dere ringt han når det nærmet seg?

Jeg har blitt satt igang to ganger, og jeg har ringt han når ting begynte å skje (dvs han rakk å være med en liten time på begge fødslene)

For kan jo ta dager i værstefall.

Nå har jeg ny samboer, så jeg blir satt igagn rundt terminen denne gangen også visst det ikke skjer av seg selv før den tid. Tenkte igrunn å gjøre det samme denne gangen, ringe han.

Jeg har veldig kjappe fødseler da, så derfor ikke min ex rakk å være med så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min var der hele tiden. Ville ikka hatt det på noen annen måte jeg. Er jo timene før babyen kommer, man trenger mest støtte og oppmuntring?

Skrevet

Mannen ble sendt hjem etter at modningspillen hadde virket en tmes tid og ingenting skjedde. En stund senere begynte jeg å få mye kynnere og litt rier og ba dem ringe ham, men de ville ikke (??), heldigvis fikk jeg overtalt en student til å ringe ham likevel, men hun sa han ikke trengte å skynde seg, så han tok bussen. Han kom ca 50 minutter før gutten ble født... Skal jeg noensinne bli satt igang igjen så beholder jeg ham der uansett! ;-)

Skrevet

Ble satt i gang med første. Fikk første pille ca kl 19 fredagskveld, og deretter en til ca 22.

Våknet kl 07 neste morgen med rier, men "fikk ikke lov" å ringe samboeren min før ca kl 12 da jeg ble flyttet over til Føden fra Obs-posten.

Skrevet

Med nr 1 kom jeg inn på sykehuset kl 08 om morgenen. og hun ble født halv fire på natta. klokka elve fikk jeg sovetab og en paraset for å prøve å sove siden jeg hadde smårier bare uten virkning, men de tok seg bare opp. Så blir ikke det lenge for en pappa å være der?

De trudde ikke det kom til å skje noe den natta med meg (tok feil der da) men ville likevel ha meg på fødestua. Hadde trilet meg på barsel over natta vist jeg ikke hadde hatt disse småriene. Hvor skulle da pappan vært?

Har bare 20min kjøring til sykehuset vi da, så er jo fort gjort å bare ringe han.

Trur ikke jeg vil ha han der før ting skjer jeg.

Greit å høre hva andre gjør det :)

Skrevet

Hva er det egentlig med KK og ikke "få lov" til å ringe mannen? Var det som skjedde med meg også og jeg ble jo helt fortivlet, jeg følte på meg at det ville gå fort og det gjorde det jo også, kun 2 timer fra de målte 2 cm åpning på obs'en til ungen var ute...

Skrevet

Begge de to siste gangene ble jeg igangsatt, og mannen var dere hele tiden.

Det tok bare ca 4 timer fra første drypp til babyen var ute. (Men da var jeg allerede moden)

Skrevet

Fødsel nr to ble satt i gang, jeg fikk ha mannen min der etter klokken 12 og fram til klokken 20. Jeg delte rom med tre andre jenter, så når modningstablettene skulle settes inn, måtte alle mennene ut fra rommet selvfølgelig.

Jeg våknet andre morgenen av rier, så jeg ringte samboer og ville ha han ned. Jeg gikk fram og tilbake i gangen å ventet på han. I der jeg ser han borte i gangen, kjenner jeg at noe skjer, akkurat som en propp som spretter, vannet gikk! Etter det skjedde alt så fort. Ble kjørt inn på føden, mini ute på ca en time! Kjempe flaks at han kom akkurat da! Tror han fikk litt sjokk, Det første jeg skrek når jeg så han var "VANNET GIKK" Og så kom det en haug med folk rund meg:) Stakkar samboer, han ble helt forskrekket!

Skrevet

Kan man velge selv om man vil bli satt igang?

Skrevet

Nei det kan man ikke, det må være en god grunn til det siden igangsatte fødsler kan bli mer risikalbe enn de som starter av seg selv. Jeg ble igangsatt pga svk.forgiftning.

Skrevet

Jeg fikk første pille tirsdags morgen, deretter en midt på dagen og en på kvelden, det samme på onsdagen. fikk beskjed onsdagskveld at det ble ks ca 12 på torsdag hvis det ikke hadde skjedd noe til da. heldigvis gikk vannet i 6-7 tiden torsdagsmorgen. Ringte da til min kjære, og han kom vel i 9 tiden. da var jeg blitt trillet ned på føden, og ble satt på drypp siden jeg ikke fikk rier

Kunne blitt lange dager for mannen hvis han skulle vært med meg fra første pille:)

Skrevet

Med nr. 1 så gik jeg alene inn til sykehuset i 9 tiden om morgenen, BF gik på jobb. Ringte han rundt to og sa at nå måtte han komme snart, da hadde riene begynt men var fortsatt litt tid imellom.

Med nr. 3 så gik vi sammen inn til sykehuset om morgenen, leste utallige ukeblader, og ventet og ventet fram til kvelden... Tror han ville ha likt å heller kommet når ting begynte å skje, han kjedet seg nemlig.

Like før jeg sente han hjem for å sove, så plutselig begynte riene...

Skrevet

Med nr 1 kom vi inn på sjukehuset halv ni, fikk drypp ca 10. Vatne blei tatt ca 11, fikk rier i 12 tia og 14.21 var han ute. Glad mannen var der heile tia:)

Med nr 2 kom vi inn på sjukehuset ca 4 om natta. Kl 7 tok dei vatnet, etter noken time fikk eg drypp pga eg ikkje fekk rier, kl 13.14 kom ho i full fart. Mannen var der heile tia, sjøl om han satt i en stol å sov:P

Så her har det egentlig gått fort sjøl om eg blei satt igang

Skrevet

de setter kun drypp visst man er veldig moden. Når man tar gelekur, eller modningspiller, så kan det ta litt tid. 2-3 dager i værstefall.

Så skulle jaeg ha satt på drypp trur jeg nok jeg har bedt han bli.

For når mine rier først setter igang så har jeg veldig kjappe fødsler

3cm åpning og til ungene har vært ute tok litt under 2 timer og 2 t og 20 min ;)

Skrevet

Eg var ikkje moden, men fikk drypp. Var 3 veker før termin med nr 2 og 8 daga før me nr 1 Trur det er veldig forskjell fra sjukehus til sjukehus (virka ivertfall sånn)

Skrevet

Med meg gikk det egentlig greit, for jeg hadde kontroll og 5 min mellom riene til han kom.

Men det var jo uansett litt rart siden det var en lørdag (ikke jobb) og vi ikke hadde andre barn hjemme.

De vil sikkert ikke ha menn trakkende der nede mer enn nødvendig ;-)

Enkelte blir jo rene nudistene når de skal føde :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...