♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Jeg fikk 1000 kroner ekstra på min lønn da jeg gikk ut i permisjon. Dette fordi vi jobbet turnus den gangen med arbeidstid fra 07 til 23. Beløpet på 1000 kroner var et utregnet gjenomsnitt fra min lønn. Så er saken den nå at de har sluttet å arbeide turnus på arbeidsplassen min. Nå er arbeidstidene kun fra 08 til 20. Men har de lov til å stoppe min ekstralønn når jeg har fått vite at jeg skulle få dette i min permisjon? At det ble innvilget som et ekstra tillegg? Er det da lov? Jeg fikk barn i februar og skal etter planen tilbake i jobb 9 februar neste år.
___ Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Det der kommer nok litt ann på tariffavtalen eller en annen avtale du må ha med arbeidsgiver. Får du lønn fra arbeidsgiver i permisjonen kan det være avtalt forhold som er bedre enn det loven gir deg rett på. Jeg forsto ikke helt hva disse 1000,- var for, men normalt skal du ha utbetalt det samme som da du jobbet hvis du har 100% utbetaling med noen unntak av spessielle tillegg. Lønnsøkning etter at du gikk ut i permisjon ol får du ikke.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 Jeg får lønn fra arbeidsgiver som normalt, glemte å skrive dette. Tillegget er for ubekvem arbeidstid. De som jobber skriver dette og sender til lønn hver måned, jeg har fått et fast beløp i måneden. Utregnet gjennomsnitt fra min årslønn. Jeg har 80% dekning. Og har fått vite at jeg skal få lønnsøkningen vi skal ha nå snart også, stemmer ikke det heller da?
___ Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Du har ikke krav på lønnsøkningen før du beggynner å arbeide igjen etter loven, men det kan godt hende du får det om arbeidsgiver er snill/du har en god avtale. Dette får i tilfelle ikke arbeidsgiver refundert. Om tillegg for ubekvem arbeidstid skal være med i grunnlaget vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå