Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør dere om lov til å slå av og på radio?

Eks her hjemme nå: Min samboer sitter og surfer og har på radion i bakgrunnen. Han har sitti og surfet på elktronikk i flere timer, og radion har stått på like lenge.

Så ønsker jeg å se på TV så jeg går bort og slår av radion og slår på TV. Da sier min samboer at jeg må begynne å spørre om jeg kan slå av radion.

Han hører på P4 med musikk og noen innslag innimellom.

Er dette noe dere praktiserer? Jeg er ikke vant til dette hjemmefra.

Jeg er vant til at en bare slår av, og om den andre virkelig hørte på noe, så sa vedkommende da i fra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plugg inn høretlf på data'n og han kan høre P4 via data'n samtidig som han surfer! Jeg har ofte på iTunes med musikk jeg har lastet ned mens jeg surfer, sambo'n spiller TV-spill :-) Funker fin-fint!

Skrevet

jeg pleier å spørre om han hører på, hvis ikke så skrur jeg av fordi jeg skal se på tv. og han gjør det samme med meg om det er noe.

Skrevet

Det er ikke like fin lyd i de små høretelefonene som på stereon.

Skrevet

Min samboer syns jeg er respektløs siden jeg bare slår av og ikke spør.

Spør dere om å bytte kanaler når dere begge sitter og surfer også?

Hehe! Her hjemme er vi virkelig uenige rundt dette,

Skrevet

Vi også bruker høretlf her hjemme, pleier å bruke det på tv'n også noen ganger (tråløs). Spesielt spill kan være irriterende å høre på for de som ikke spiller.

Ellers spør vi, selvom vi har all mulig rett er det liksom så hyggelig å spørre, men det går an å glemme seg da hehe

Skrevet

jeg hadde blitt sur om han hadde kalt meg respektløs...

vi sitter brått foran tv'n begge to, med hver vår lap top og surfer :P men om kanalen skal skiftes, så spør vi alltid hverandre om den andre ser på det programmet.

det er ikke noe vi har blitt enige om, det er bare sånn det er lissom. har aldri tenkt over det? jeg skifter kanal uten og spørre om han sitter og spiller spill MED hodetelefoner!! hehe :) da blåser jeg i det :P

Skrevet

Hehe!

'Fant ut at han ikke spør han heller. Selv om han vil at jeg skal spørre. Jeg sitter jo her inne nå, så da bare slo han av radion. Og da sa jeg: Du spurte jo ikke nå du heller. Og da svaret han: Jeg trodde ikke du hørte på radion, du sitter jo på PCen :-)

Og det var det jeg gjorde i stad. Han satt ved PCen på VG.diskusjon, jeg slo av min PC, skrudde av radion og slo på TV (Uten å spørre). Da ble jeg bedt å begynne å spørre :-) Men da trodde jo JEG at han ikke hørte etter, men bare hadde den på.........

Så, vi får se hva regelen blir her hjemme.

Spill er vi ikke så plaget med heldigvis :-)

Men jeg trodde virkelig ikke at det var vanlig å spørre om en kan slå av radion når det er så tydelig at ingen HØRER på. Men kanskje jeg er respketløs når jeg ikke spør?

Skrevet

Jeg spør igrunn kun når jeg ser at han titter rundt skjermen OFTE under et TV-program. Om TV har stått på en time og han ikke har tittet frem bak skjermen i det hele tatt, så har jeg regner med at han ikke er interessert egentlig.

Skrevet

går vel ikke på respekt tror jeg. men vanlig generell høflighet?? eller bare komunikasjon?? veit ikke jeg.. det går av seg selv hjemme. har aldri tenkt noe over det. men det går jo ann å høre på radio OG sitte på nett lissom. akkurat som at jeg fint kan sitte og bimme OG se på Cæsar samtidig hihi :)

men, når han ikke spør, bør dere jo snakke om det og bli enige om hvordan set skal gjøres hjemme hos dere :)

det koster dere jo ingenting og bare være hyggelig og høre om det er ok å slå av fordi du har lyst til å se på tv :P

samme som at det er utrolig hyggelig av samoer og spørre om jeg også har lyst på noe å drikke når han henter seg, selvom jeg fint kunne klart det sjøl :P hihi

Skrevet

Ingen av oss sprø igrunn om slike ting her hjemme :-)

Vet ikke hvorfor. Det har aldri vært sånn heller. Mellom oss. At vi spør- Vi spør heller ikke hverandre om innkjøp. Han kjøpte MP3spiller, og jeg kjøpte liten aircondition. Begge uten å spørre :-) Og ingen "klagde".

Kanksje vi skal begynne med å være litt høfligere? Jeg ser igrunn ikke på meg selv som uhøflig heller...........

Skrevet

uhøfelighet var kanskje feil ord av meg? vi pleier og bli enige om det meste av innkjøp. jeg føler ikke at jeg må be om tillatelse til noe, men det er en del av det og bo sammen, det at vi snakker sammen om dagligdagse ting. som f.eks: at jeg synes vi burde hatt en airconditioner, så tenkte å dra ut og kjøpe en. Da har jeg sagt at det er hva jeg ønsker, og han kan komme med innspill om han ønsker. men jeg føler ikke at jeg spør om tillatelse lissom.

om du forsto meg rett? jeg spør ikke om tillatelse til å skru av radioen heller, men jeg spør om det er noen han hører på, hvis ikke så skrur jeg av fordi jeg vil se på tv nå.

skulle vi latt være å nevne de småtingene der i hverdagen, så ville vi gått rundt og ikke sagt noe til hverandre hele dagen nesten :P blir litt rart for meg :P

Skrevet

Jeg skjønner absolutt hva du mener. Men det er nok m ed vanan. Og det virker jo som om både meg og samboer har samme uvane. Men før nå så har det liksom ikke vært noe "problem".

Vi har egentlig mer enn nok annet å snakke om. Så det er kanskje derfor vi ikke snakker om slike ting? Men ikke spør meg om hva vi snakker om :-) Hehe.

Egentlig er det rart at det ble en såpass stor diskusjon ut av dette. For det har aldri vært noe problem før..... Og han spør meg aldri om jeg skal ha noe når han er på kjøkkenet (kanksje 1 av 10 om han husker på det :-)) Men jeg blir heller ikke snurt eller skuffa eller sinna eller lei meg av den grunn. Skal jeg ha noe, så ordner jeg det bare selv......

Men vi kan jo begynne å spørre om slike ting begge to :-)

Skrevet

Jeg spør om å få skru av på en måte som egentlig tilsier; "Jeg skrur av radioen, bare så du vet det.." =)

Regner med at han hører på radioen for å ha litt bakgrunnsstøy, så det burde ikke bety noe om han da hører på radioen eller tv'n? eller?...

Skrevet

samme som jojo79 her:)

samme gjør mannen min...

men han kan finne på å skru over på en annen kanal når jeg ser på noe, det er uhøflig synes jeg. Men jeg spør om vi kan slå over på noe annet om han ser på noe jeg ikke vil se. Heldigvis ser vi som oftest på samme ting. Om han ser på fotball eller en dårlig film, så sitter jeg på bim;) Men aller helst vil han at vi skal se på tv sammen, for det er så mye kosligere:)selv om jeg sitter trykt oppi han med laptopen på fanget..litt søt og da;)

Skrevet

Hallo...??

Spurte han DEG om å få slå på radioen da?

Spurte han deg om å bruke PC`n i flere timer??

Skrevet

ble virkelig noe ut av en tråd om "intenting" hihi :) så gøy!!

til engelen-75: spør du samboeren din - om du har noen - om å få sitte på nett?? eller spør du om å få se på tv??? den ble litt drøy synes jeg...

Skrevet

jeg bruker å spørre om det er greit jeg svitsjer over på en annen tvkanal visst han sitter å ser på eller har laptopen på fanget og sitter foran tvn.

Men hadde radioen stått på og han satt og surfa på nett, så trur jeg ikke jeg hadde spurt visst jeg ville sett noe på tv. Hadde jeg vel bare slått av radioen og slått på tvn. Og det hadde han ikke reagert på.

Skrevet

Til Mokikk:jeg er godt gift:)

Skrevet

javel.. men kjedlig for dere å måtte spørre hverandre om tillatelse til å høre på radio eller sitte på pc'n da

Skrevet

Må smile litt av denne tråden. Ikke bare ulemper med å være singel, nei....

Skrevet
Tror ikke du skjønte ironien,Mokikk..hjemme hos oss spør vi ikke hverandre om lov til ditt og datt,og jeg har heldigvis ikke en mann som mener jeg skal spørre han om lov til det ene og andre.Da hadde han nok ikke vært mannen min...:) Det er akkurat det jeg blir så provosert over å høre at noen må spørre mannen om lov til div..selv kan mannen gjøre som han vil uavhengig av kvinnen.Dette er gammaldags og minner om maktsyke.Er glad jeg slipper sånt:)og håper alle andre ikke finner seg i det også!Nå tenker jeg litt lenger enn å slå av en radio... Har ellers lest noen av inl.dine,og ser du har det litt vanskelig for tiden..Må ikke ta abort fordi andre ønsker det.ønsker deg lykke til videre:)
Skrevet

skjønte ikke det var ironi:p trodde du seriøst mente at han mått spørre om å skru PÅ pc. for DET hadde vært sykt!!!!

og jeg tar IKKE abort :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...