Gå til innhold

Ang vask av klær (igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og vasker babytøy. Har sortert i hvitt, rosa, mørke farger osv. Satte på en hvit vask på 40 grader. De fleste plaggene kunne vaskes på 60 grader, men noen få (de peneste og dyreste) tålte bare 40 grader. Tenkte å vaske to ganger. Det bør jo holde, er jo ikke skittent, er bare for å få bort evt kjemikaler osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet..jeg syns det er litt vel overhysterisk ang dette med vask av babyklær osv.. Jeg har vaska alt en gang jeg... Og det som ikke tåler mer enn 40 grader ble ikke vaska mer enn en gang det heller... En del klær har jeg fra jeg selv var lita..og det har logge så lenge på garasjen at jeg vaska det på 60 grader... uavhengig av vaskeanvisningen... Og for å nevne noe annet i tillegg... vi vasket babyklærne med samme vaskepulver i vasker våre egne.... Men med sensitiv tøymykner... Babyer skal tåle litt bakterier de og.. om de blir helt beskyttet vil de jo aldri tåle noe som helst...

Skrevet

Ja, jeg tenkte også å bruke samme vaskemiddel. Kjøpte neutral nå pga vi var tomme for vaskepulver, men tenker at om ikke babyen reagerer på vanlig vaskepulver så er det jo greit. Nå blir det neutral vaskemiddel til vi er tomme, og så blir det nok noe billiggreier. Mannen handler helst billige varer av den typen. Fungerer helt fint for oss iallefall.

Og klærne er jo ikke skitne, de er helt nye. Noe er arvet og det er jo allerede vasket mange ganger fra før (slengte det sammen med det nye nå da). Så tenker en - to ganger på 40 grader er nok. Kanskje en gang holder i massevis.

Skrevet

vaska de nye klærn på 40 grada en gang å de brukte vaska æ en gang på 60... å ikke nåkka skyllemidla...

Skrevet

jeg har vasket alt på hurtigvask 30 grader. Hvorfor vaske det på 60 grader når det er rent...

Skrevet

Ja dere har så rett. Blir bare litt stressa av alt vaskehysteriet jeg leser her inne :)

Skrevet

Har vasket tøyet som anvist og bare 1 gang med vanlig omo og en ny tøymykner med bildet av en baby utenpå:) Orker ikke å være helt hysterisk heller...

Skrevet

jeg har vasket opp alt på 40 grader bare engang jeg.

Er jo bare for å få vasket vekk litt kjemikalier og fargestoff. SÅ skulle tru det holdt å bare vaske 1 gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...