Gå til innhold

Oi! Nå nærmer det seg, damer! Hva føler dere?


Santi og gjengen

Anbefalte innlegg

Selv begynner tanken på fødsel å bli ganske fremtredende. Gleder meg veldig den ene dagen og gruer meg noe forferdelig den neste. Av og til håper jeg babyen kommer snart,og av og til håper jeg hun blir der litt til. Føles som en berg og dalbane nå. Blir litt tullerusk!

Andre som har det sånn, eller er dere klare til neste skritt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hallo. jeg har termin den 16.08.08. jeg tenker masse på fødselen jeg også. jeg gru gleder meg. hehe. innimellom vil jeg at det skal komme nå....slik at jeg kan få holde babyen min. men andre ganger blir ganske nervøs og redd i forhold til smertene jeg vil få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har termin menstermin 29.juli og ul-termin 2.august.. så hun kan komme når som helst nå!! gleder meg til fødselen egentlig.. men blir nok veeeldig spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg ikke helt mentalt klar ennå til fødsel å alt som kommer med..men d er sikkert fordi jeg synes denne tiden har gått så vannvittig fort..skjønner ikke hvor tiden har blitt av..har jo to andre som krever tiden min så jeg har jo ikke så god tid til å tenke så mye over d heller..sånn så jeg gjorde med nr 1..:)

men gleder meg jo til fødslen,selv om jeg vet d kommert til å gjøre vondt..synes hver kynner og murring jeg har nå er spennende..for d er jo bare kroppen så forbereder seg..

synes d er deilig å kjenne sparkene hans..å kommer til å savne d mer nå ,siden jeg vet d er siste gang ..snufs..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går med blandende følelser. har vært igjennom dette før, men vet jo at fødselen neppe blir lik. Jeg synes det er såå skremmende, sist gang var jeg en naiv førstegangsfødende som ikke visste helt hva jeg gikk til.

Nå prøver jeg å forberede meg på en rask, hard, lang, uforetsigbar fødsel :/ Jeg gleder meg og jeg gruer meg. Jeg synes det er rart at vi skal få en til i familien vår. vi har hatt ei tulle her alene i snart 4 år. blir rart for oss å må dele oss, og rart for henne å dele oss...

 

synes det er helt fantastisk å gå gravid, tross bekkenplager lik helv... og hevelser i kroppen. Jeg gleder meg, jeg gruer meg, jeg gleder meg....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt som Redorkide skriver.

Jeg har nesten ikke tid til å føde enda, he he.. Har nok med tassen min på 3 år. Men begynner å føle meg mere klar nå enn jeg har gjort da. Så tenkte kanskje det var på tide å vurdere å så smått begynne å ordne i stand litt her. Ingen ting er klart enda, he he...Når pakker dere baggen da? Har ikke gjort den enda heller jeg. Men forts 4 uker til termin da..(fødte på termin sist..)

 

Selve fødselen gruer jeg meg ikke til. Første gangen gadd jeg ikke bruke krefter på å grue meg,for da ante jeg ikke hva jeg hadde i vente. Jeg hadde en "normal" fødsel som varte ca 15 timer. Så tøff nok den, men jeg har ett stikkord som jeg selv klarte å følge veldig bra, og det er: POSITIV!!! Det er oppskriften på en god fødsel tror jeg. Uansett hva som dukker opp underveis hjelper det ikke å bli redd (selv om det ikke er så lett å kontrollere da), men jobbe med hele tiden. Jeg var jo til tide mere opptatt av åssen det gikk med sambo jeg, hehe...

Så tross smertene klarer man alt så lenge man ser positivt på det som kommer. Og ikke minst en enorm premie du står igjen med.

 

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har 5,5 uke igjenn til terminen, så jeg må nok smøre meg med litt tålmodighet til :)

Men jeg er spenn klar, og gruer meg overhodet ikke til fødselen. BAre gleder meg mere og mere til den lille skal komme:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg jeg..tror jeg... skal ha KS om to uker! Alt virker jo helt surealistisk nå da men..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke UL-termin før 26.08 (menstermin den 16.08). Så jeg prøver å være mentalt forberedet på at det kan skje når som helst i august egentlig. Nå har jeg ferie med familien, og når den er over om to uker kan det godt skje noe. Gruer meg til samboer skal begynne å jobbe igjen og jeg blir alene hjemme med jenta vår på 23 mnd. Klarer jo nesten ikke gjøre noe i huset og er ekstremt trøtt og sliten. Tror jeg må begynne å be om litt barnevakt rundt omkring da.

 

Ellers så ber jeg til høyere makter om at ting skal sette igang av seg selv denne gangen og ikke slik som sist da jeg måtte settes i gang og det endte med keisersnitt. Gleder meg evt til en vaginal fødsel. Ingenting kan måle seg med den forventningsfulle følelsen man går å bærer på den siste tiden i en graviditet. Den er så full av sitring og spenning at det er vanskelig å sammenlikne den med noe annet. Jeg prøver å nyte den, for man vet jo aldri om man får oppleve det én gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har veldig opp og ned følelser når det gjelder fødselen,den ene dagen gleder jeg meg, den andre dagen gruer jeg meg. Det er nok veldig vanlig å ha det sånn.

For min del er det 16 dager til den magiske termindatoen 7 august.

Har en del kynnere,men ingen vonde ennå,så det drøyer nok litt, selv om familien tror han kommer snart. SPENNENDE TID FRAMOVER!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føles det som om alt er helt uvirkelig på en måte! For min del er det 12 dager til keisersnitt og jeg klarer liksom ikke å forestille meg dette tydelig nok! jaja det blir sikkert heeelt fantastisk! jeg gleder meg ivertfall! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...