Gå til innhold

Hvor tidlig sluttet dere med dagsøvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min på snart 19 mnd, nekter nå å sove i 12 tiden, som har vært vanlig siden ca 1 års alderen. Trøttheten kommer inn ca 1430 - 15 tiden, det føles litt sent når vi har legge tid kl 19.

Ville dere lagt 1430 og kuttet søvnen fra 1.5 timer ca til 1 time eller kuttet helt ut eller..?

Barnehagen starter jo opp igjen i august, vi kan jo ikke ha formiddagslur kl 15 da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt han en liten dupp på 10-15 min når han er trøtt jeg. Det er nok til å få hvilt seg litt og da slipper han å vekkes midt i dypsøvnen, for da kan ungene bli veldig grinete. Kan heller vurdere å legge han tidligere om kvelden hvis det trengs:-)

Skrevet

Her var det heller hvor sent. Storesøster sluttet litt før hun ble 3 år. Hun sov da 2-3 timer midt på dagen. Nå kan hun få 1 - 1 1/2 time viss hun er trøtt. Hender vel at de små også sover dårlig noen ganger =)

Kanskje han sover for lenge på morgenen?

Jeg hadde nok prøvd å hoppe over hvilen og heller lagt han litt før. Sett i 2-3 uker hvordan det går.

Skrevet

Takk for svar.

Hvor mye tidligere skal jeg ta legge tiden da? Pr i dag har det vært legging ca 19 og oppvåkning om morgenen ca 6.30-7.00. Sover gjennom hele natten.

Ville dere kuttet dagsøvn evt tatt en liten 10 min hviling/kos på dagtid og lagt kl 18?

Skrevet

ville gitt han 15 min når han er trøtt i 15-tiden og lagt han like etter barne-tv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...