Gå til innhold

Kjære kloke damer, dette med termin beregning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har testet ut omtrent alle de terminkalkulatorer jeg kan klare å finne, og får da opp at jeg har termin alt fra 29 januar - 25 februar.

Jeg vet jo når jeg hadde mensen sist, men jeg vet også veldig godt når bebisen ble laget.

Jeg har en mann som jobber i Korea, så da er det jo ikke så vanskelig å vite...

Hva bør jeg egentlig forholde meg til?

Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss.. hvordan kan termindatoer bli så forskjellige da? Den på bim gir hvertfall samme resultat som min leges terminberegning. Et fullgått svangerskap er vel 40 uker og 2 dager? Men egentlig er det jo uvesentlig hva du skal forholde deg til. Det er jo ULtermin som blir termin uansett.

Gratulerer med spiren forresten!

:o)

Skrevet

joda, men så lenge hun VET når babyen ble laget så vil jo den terminen stemme best uansett hva UL sier... Første gang jeg var gravid var UL-termin 10 dager etter min termin, og da fødte jeg 14 dager før. Nå sist var UL-termin hele 3,5 uke etter min termin og jeg fødte 3 uker før. Og negge babyene mine var like store/små, men ifølge barnelegen var i hvert fall minstemor helt fullgått selv om hun kom 3 uker før termin og var lita.

Så jeg mener UL-termin er noe forbanna tull, så lenge man vet når man sist hadde mens..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...