1gangs,spent Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Begynte med små tak i korsryggen fra morgenen av, skjønte ikke hva det var. Skulle til kontroll på sykehuset grunnet litt høyt blodtrykk så dem fulgte litt ekstra opp. Hadde time kl ett, jordmor sjekket åpning og var inne å strippet litt. Hadde 3 cm å var moden, hun satte meg på ctg får å sjekke babyen, jeg spurte om hun kunne se at jeg hadde dem taka i ryggen, og hun så noen små topper. Hun sa at hun trodde jeg skulle føde innen helgen dette var på tirsdag 15/7. Vi dro fra sykehuset litt over to, innen 15 min hadde jeg ganske vondt i ryggen (skjønte fortsatt ikke helt hva det var trodde jeg skulle ha vondt i magen). Innen 20 min ringte jeg føden å hun sa det ikke var ordentlige rier før dem var 45-60 sek lange og mine var på 30 sek med 1 min mellomrom så vi dro hjem. Rakk innafor døra var på do la meg på sofaen ikke noe hjalp sier til gubben at dette orker jeg ikke. Vi ringer til sykehuset og hun sier at jeg kan komme. Hadde ca 30 min og kjøre i litt stor fart. Kommer inn rekker en rie i heisen og en over skranken to på gangen og kommer inn på fødestua, Tar vel to tre rier over en stol mens jordmor jobber på spreng for å klargjøre. Jeg spør om jeg kan trykke og hun sier jeg får legge meg i sengen. Hun sjekker åpning å det var fult, så det var bare å trkke på hadde 3-4 pressveer med tre trykk på så var han ute. 20 min innafor dørene på sykehuset 9 min i senga, rakk ikke noe smertestillende. Måtte sy litt etterpå, men alt i alt kunne jeg ikke hatt en bedre fødsel tror jeg. Nå er vi hjemme og skal ha i gang amming (håpe håpe) Lykke til dere andre.
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Gratulerer så mye med lille Sander!!! lykke til!!
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Åh det hørtes ut som min fødsel ! Men regner ikke med å være SÅ heldig denne gangen da.. Gratulerer så mye med gutten !
Lille Luna Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Wow, så fort det gikk! Gratulerer så mye!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå