Gå til innhold

Hvilken graviditetstest er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå tatt en billigtest som jeg har bestilt fra danmark, den hadde svak strek. Har tatt clearblue og den var negativ. Kjenner jeg er stresset så jeg må kjøpe inn en test til så jeg kan ta i morgen tidlig.

Hva tenker dere? Noen andre tester som er tydelige tidlig? Ev. hvilke apotek selger de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg testa positivt med clearblue digital test to dager før jeg skulle ha mensen, men kveldsurin i tillegg.. Så jeg syns nok den er den beste! ;D Kjekt og få ordentlig svar også og slippe og se hvor tydelige strekene er. Tror de fleste apotek har den.

Skrevet

clearblue digital. INgen over, ingen ved siden av. Suveren alle de fem gangene jeg har testet positivt:)

Skrevet

Men CB digital har de jo ikke på apotekene her f.eks. Her har de bare den QR... :(

Skrevet

legen er vel det beste alternativ hvis du skal være sikker...?

Skrevet

quick response suger (synes jeg ihvertfall) Men du kan jo bestille clearblue på nett?

Skrevet

Nei, legens tester er jo stort sett de samme som de man kjøper selv.

Skrevet

Artig når folk svarer uten å ha peiling, hehe...

Poenget med graviditetstester er at de måler nivå av hcg i kroppen. Når dette nivået er på over 10-15 er det somregel et tegn på at man er eller nettopp har vært gravid.

Stripsene og endel av billigtestene har somregel en grense på 25 i hcg nivå (som maks) før de slår ut som positivt, men da gjerne bare veldig svakt. Vanlig CB og endel andre har en grense på 50 i hcg nivå og trenger derfor mer hcg nivå for å slå ut enn billigtestene og kan dermed slå ut negativt der en billigtest slo ut positivt dersom ditt nivå f.eks var på 30 når du tok testen. CB digital trenger et nivå på ca 100 i hcg for å slå ut, med andre ord ganske mye og det er også ofte derfor de som bruker lengst tid på å slå ut. Ved den dagen man forventer mens vil de aller fleste ha kommet over 100 i hcg nivå og dermed vil enhver test slå ut, men for noen tar det lenger tid, dette kan også variere fra svangerskap til svangerskap. Tar en en test tidlig eller på kvelden kan nivået være for lavt for noen av testene.

Så skal man si noe om kvaliteten på testene så kan man nesten heller si at de billige er bedre enn de dyre fordi de krever mindre for å slå ut. Og som et lite ps kan jeg legge til at selv tester av samme merke kan vise ulikt resultat fordi de ikke måler nøyaktig samme nivå, noen kan f.eks slå ut på 15, andre ikke før på 25 osv i hcg nivå, det er vanskelig å lage alle helt, helt like.

Skrevet

Forresten, gratulerer!!!! :-) Er en test positiv så er du nok gravid ja!

Skrevet

Trodde det var 25 i hCG for vanlig CB og 50 for digital CB???

Skrevet

Kan være de har endret det siden jeg prøvde å bli gravid med mini. De som legen har var vist også 100 den gang, derfor man kunne oppleve å teste positivt hjemme og så negativt hos legen.

Jeg for min del skjønner ikke helt styret med den digitale, den er jo enormt dyr og virker tregere enn de andre. Får man strek så er man gravid, det er jo såre enkelt? :-)

Skrevet

Sverger til den digitale jeg da :o) men har aldri brukt den før ikm.

Skrevet

Til Alva***

Tusen takk for et seriøst og utfyllende svar. Nå ble jeg mye klokere og mer redd. Jeg kan ikke bli gravid nå, det hadde vært helt forferdelig. Jeg forstår ikke hvordan dette har gått seg til. Vi har kun hatt sex 2 ganger på 6 måneder og den siste gangen var for 2 uker siden. Vi praktiserer sikker sex. Dette kan ikke være mulig.

Jeg har liggende minst 10 strips til i medisinskapet så jeg regner med de blir brukt opp i løpet av de nærmeste dagene.

Uansett, tusen hjertelig takk for et godt svar.

Skrevet

Du kan nok ikke bli gravid nå, for du ER allerede gravid......

Jeg testa positivt med billig test før cb vanlig..Har en sønn på snart 2 år.

Du må ha lykke til videre, det ordner seg nok skal du se :0)

Skrevet

Jeg vil ikke tro det før jeg ser et blått kryss på clearbluetesten.

Hvor lang tid vil dere tro det tar fra jeg har svak strek på stripsen til jeg ev. ville fått klart svar på clearblue?

Skrevet

Men stripsen gir jo veldig veldig sjelden falskt positiv. Den reagerer på HCG i kroppen din.

Om det er krise foreslår jeg du tenker over hva du skal gjøre.

Håper dte går bra med deg selv om du er gravid. Kunne ønske det var meg jeg:)

Skrevet

Jeg skulle også ønske at det var du som var gravid...du som ønsker det :-)

Rart hvor urettferdig livet er av og til. Jeg har tid til sterilisering om 3 uker så dette kunne faktisk ikke passet verre. Vi har alltid vært vært flinke med prevansjon og har omtrent ikke sex i frykt for å bli gravide. Kjenner jeg blir helt kvalm av tanken på at jeg muligens er gravid. Tror ikke jeg klarer å gjennomføre abort.

Skrevet

Uff, skjønner.

Vet ikke hva jeg skal si. Sender en klem og håper du finner ut av det:)

Skrevet

Det er ikke alltid en strek er positiv..det kan være skyggestrek, og da spesielt på de billig stripsene.. Er det farge på streken er den mest sannsynlig positiv, er den litt gråaktig er den ganske sannsynlig negativ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...