Gå til innhold

Kommentar fra svigermor, ble helt satt ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi spiste lunch sammen spør sambo meg om jeg kan stryke en skjorte for han, sa ja og prøvde å komme på om han hadde en skjorte som allerede var strøket eller ikke.

Da sier svigermor "Jonas (svigerfar) har aldri trengt å spørre om å få en skjorte strøket, det har jeg gjort automatisk"

Hva er vitsen med å si noe sånnt i det hele tatt? Må jo bare være for å være ekkel.

Min svigermor og hennes svigermor snakker ikke sammen engang og hun synes det er vondt at hun har gjort henne så mye stygt, men burde vel tenke litt på hva hun sier til meg og da vel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er veldig nærtagende. Den enkeltstående kommentaren kan umulig bety noe i lengden.

Skrevet

Ikke tenk på det. Er nok endel husmødre rundt omkring som måler omsorg i antall strøkne skjorter. Selv sverger vi til strykefrie;)

Skrevet

tror jeg hadde svart noe sånt som at,

jo, men jeg er kjæresten til ..... ikke slaven hans...

Skrevet

Haha, jeg hadde forventet at hun skulle si at "å stryke skjortene sine kunne han da gjøre selv"! Det hadde min mor sagt. ;)

Jeg hadde nok ønsket at jeg hadde svart: "Han skal være glad jeg gjør det for han i det hele tatt! Kvinner har bedre ting å foreta seg enn å være menn's slaver nå vettu!" Men hadde vel ikke turt å si det. :P

Skrevet

Jeg er ikke nærtagende, det kommer slike kommentarer hele tiden, hun er kontrollerende men snill på sin måte, men vil helst ha sønnen sin for seg selv og sitt barnebarn. Jeg var viktig da jeg var gravid, men ikke fullt så viktig nå lenger..

Er derfor jeg ikke liker slike kommentarer. Sambo er veldig mammagutt og legger ikke merke til dette på samme måte.

Mine foreldre viser hun også at hun ikke liker, snur ryggen til i bursdager ol når mamma forteller noe osv..

HI

Skrevet

Hi hi, er nor sånnt jeg kunne tenkt meg å svart, men ble heller helt stille og gadd ikke kikke på henne engang, overså henne..

Skrevet

Hadde nok gjort som deg jeg og ;) Søren at vi skal være så feige da!!

Skrevet

Jeg hadde helt sikkert slengt med leppa tilbake =)

"De lærer da å både stryke skjorter og å pusse sko i militæret. Så hvis jeg klarer å pusse skoa mine selv, så klarer nok "sambos navn" å stryke skjorta si selv også ;)

Skrevet

Hehe sambo er også oppvokst med en mor som vasker og styrer (de har ikke engang en skittentøyskurv i det huset!)...

Hadde sambo'en spurt om jeg kunne stryke en shorte for han (sånn helt ut av det blå) hadde ejg vel spurt om det var en grunn til at han ikke kunne gjøre det sjøl, selv med svigermor til stede. Når vi har det travelt og han faktisk skal ha på seg shorta er det noe annet, da hadde jeg nok bare strøket den.

Ikke bry deg om slike kommentarer fra svigermor, verden HAR forrandret seg. Det er en selvfølge at mennene våre tar sin del av dagliglivet med ungene, og alt som skal gjøres i huset (men det er ikke en selvfølge at de skifter dekk lenger). Men det er også blitt en selvfølge at vi handler for våre egne penger også :-D

Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet. Og er ikke spesielt nærtagende.

Jeg hadde svart "Ja det er naturlig for dere kanskje. Men tror ikke det du nevner er vanlig i det hele tatt hos par på VÅR alder".. Mohahaha..

Skrevet

Jeg fikk en liknende kommentar, men bare lo og sa at da kunne vel HUN stryke skjorta hans! Da ble hun litt paff, så jeg fikk litt vondt av henne, så jeg slang på en tilleggskommentar om at vi ikke hadde strykebrett eller noe sånt.

Gjett hva jeg fikk til bursdagen min ;-p?

Det kunne blitt krig av noe sånt, men jeg velger å tenke at hun bare har et ør-lite (!) kontrollbehov og at hun har litt vanskeligheter med å forholde seg til at det er en annen kvinne i livet til sønnen hennes som også betyr mye for han :-). Ergo: Staaaaakaaaaar, hehe ;-)

Skrevet

Min svigermor kommer også med sånne kommentarer noen ganger. Jeg tror det er hennes måte å forsvare det livet hun har levd. Hun har aldri hat en fast jobb, men vært hjemmeværende. Om jeg som jobber fult skulle greid alle de tingene hun gjorde i tilleg til jobben min blir liksom hennes insats så liten. Derfor tilgir jeg henne alle de kommentarene selv om jeg ergrer meg litt noen ganger ;-)

Skrevet

Tror ikke jeg har strøket noen av min mann sine skjorter. Jeg missliker det like mye som han så han hadde nok aldri spurt meg om det heller.

Skrevet

Det var slemt sagt. Men det avslører jo bare hvilke verdier den kvinnen setter høyest i livet. Takk og lov for at du ikke er som henne sier nå bare jeg. Hun er jo uansett for gammel til å forandre på, men du må i allefall ikke tro det er deg det er noe galt med.

Skrevet

høres ut som din svigermor ville sette deg ute et øyeblikk. jeg stryker ikke skjortene til samboern min, nemlig fordi det gjør ikke han til meg heller. da vi skulle i bryllupp til min bror hadde jeg sagt det en mnd at han måtte ordne med dressen sin så den var klar. kvelden i forveien kl 23 da skulle han sjekke da, ikke var den ren og ikke var skjorta ren heller. så han fikk faktisk gå med dress med en flekk på, å skjorta fikk han stryke selv. det er faktisk ikke mitt ansvar å sørge for at mannen har klær til hver en tid. =) er så typisk mannfolk.

Skrevet

Ikke glem at hun er fra en annen generasjon da...

Her stryker mannen skjortene sine selv. Han er voksen så han kan kle på seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...