ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 neida... jeg BLEI IKKE gravid PÅ sydentur ;P men... vi har lyst på en lille ferie, til høsten, når snuppa bikker året...men da er jeg 5,5 mnd på vei, å sikkert svær som et fjell hehe... vet ikke hvor digg d erå velte seg rundt i 20-30 grader da...kanskje jeg priser drittværet her på vestlandet opp i skyene, med hetetokter, å min. 20 kg xtra på kroppen, tungt å dra på, gitt ;O)... (jeg legge på meg MYE når jeg er gravid...,o)) å så snuppa, da..SUPERturbo, regner med d IKKE blir "bedre"når hun begynner å gå hehe... meeeen så frister d litt med en tur da, se litt andre ting, koble ut litt... hvis d blir så vel, da ;O) Kanskje d ikke blir rare ferien med kjempemage, turbosnelle å "stakkars" sambo på slep??? Noen med gode/dårlige reiseerfaringer å dele?? =)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 faktisk INGEN som ferierer her???=)
Underveis --> Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 "Hehe" Nå har jeg ingen personlige erfaringer med å være gravid på sydentur, men vi var jo i Spania i sommer og da hadde vi med oss min veldig gravide forlover (vi giftet oss i Madrid). Vi leide en leilighet ved kysten som lå rett ved flere badestrender. Perfekt! Billigere å bo i leilighet, og personlig synes jeg det er mye koseligere å lage egen mat med lokale råvarer enn alltid å spise på resturant, selv om vi selvfølgelig gjorde det også. Der vi bodde var det pool i hagen, også for små barn, og det var særdeles gravide- og barnevennlig. Det er jo kanskje ikke den mest aktive ferien, men på den annen side så er det jo ikke slik at det aldri er noe å se på slike turer, så det blir jo veldig hva man gjør det til selv. Leiebil er forøvrig genialt! Som en kuriositet, så må jeg selvfølgelig nevne at jeg ble gravid på denne sydenturen ;-)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2008 hehe mente forsåvidt ikke at d er ille å bli gravid i syden, sånn sett... ;o) ja der er jo rolige å barnevennlige strøk,vil jeg tro... er bare litt skeptisk til varmenå sånn... ikke sikkert d hadde vært så innmari digg lissom...men der er vel ikke suupervarmt i okt/nov kanskje...blir vel npo sånt hvis vi skal vente til el snuupi er bikka året.....=) noen andre som har vært gravid, ganske gravide, i syden?? =)
trillemamma Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Har du vært i syden før? Jeg var i fjor i Kroatia og det er noe med luften der nede som gjør at varmen oppfattes helt annerledes enn her hjemme. Der var det 30 grader og behagelig. 30 grader på vestlandet er jo drepen, tror det har noe med luftfuktigheten å gjøre. Jeg tror ikke det blir så veldig gale.
AO3 Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Jeg var i Kroatia i uke 22-24 ca. Det gikk veldig greit... Vi var der midt i en varmebølge, da, det var ikke spesielt behagelig, men det var ikke verre for meg enn for samboeren min. Det er jo bare å bøtte innpå med vann, og ta ting i et rolig tempo. Spise masse is, hehe! Hotell med aircon anbefales.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2008 kroatia, ja? nei der har vi ikke vært...men vært i syden før, ja =) har sett en del brosjyrer o.l fra Kroatia,så jo kjemepfint ut!! kanskje d er dit vi skal satse på å legge ferien,om d blir, da=)) sambo digger jo Kroatia, han har foreslått d lenge, men til liten nytte hehe ;o) men ska revurdere nå ja =) takker for svar!! =)
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 Jeg har ikke vært i syden som gravid, men jeg må si at jeg ANGRER på at jeg ikke dro tidligere i vår, da jeg var omkring 5-6 måneder på vei. Jeg var i relativt grei form, selv om dagene sannsynligvis bare ville inneholdt soling, bading og spising, men er ikke det et ok innhold i en sydentur også da? Nå tenker jeg veldig på at det sikkert blir ei stund igjen til neste gang vi får mulighet til å dra, og synes det er litt trist å tenke på. Har ikke vært på mange turene sammen med samboeren min, så det hadde vært veldig trivelig!
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 Jeg reiser om en uke til Malta, da er jeg ca 6 måneder på vei.. Skal dit på den varmeste tiden, ikke helt planlagt.. Min plan er å drikke mye vann, ligge en del i skyggen, air condition på hotellet og at siden det er en øy så blåser det litt!! Hvis jeg husker rett så hadde jo dere tenkt å reise på høsten, så da er det jo heller ikke såå varmt.. Eneste bekymringen min er maten, alt jeg må passe på og være forsiktig med. Men regner med det skal gå bra, gleder meg til å reise..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå