Gå til innhold

Har dere lest "DaVinci-koden og de andre bøkene av Dan Brown?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har les DaVinci-koden og Engler og Demoner. Må si at han skriver vanvittig overbevisende! Leste også en annen bok av en annen forfatter som handler om historien om Maria Magdalena.

Kan det være fakta at Kristendommen skjuler noe som er viktig for historien? Jeg er ikke personlig kristen, men tror at det fantes en som het Jesus her på jord og at han gjorde masse bra for folkene. Hvorfor skulle ikke han ha vært gift med Maria Magdalena og fått barn med henne????

Ble noe rot dette.... litt tidlig på morgenen for at jeg skal kunne skrive så folk skal forstå det....

Men altså: Finnes det snev av sannhet i disse bøkene og historiene??

.....er vel noe vi aldri får vite....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest alle romanene hans. Engler og demoner er den beste av dem synes jeg. De andre omtaler andre typer (veldig amerikanske) konspirasjonsteorier... Men de er veldig spennende!

Og at kristendommen har valgt det som passet for dem når bibelen ble krevet er jeg ikke i tvil om så mye som et sekund.

Det jeg derimot ikke er like sikker på som forfatteren er at de hadde vett nok til å beholde de dokumentene som ikke ble inkludert i bibelen.

Det sies mange skrifter gikk tapt når biblioteket i Alexandria brant, men jeg tror også kirken bevisst har ødelagt mye som kunne kompromittere det de har valgt at man skal tro på.

Skrevet

Jeg har lest alle fire bøkene hans og likte "Iskaldt bedrag" best, den var råbra. Den digitale festning synes jeg var nesten kjedelig og jeg ble veldig skuffet over engler og demoner selv om den var veldig bra da.

Det som er med kristendommen, og andre religioner, er at de er åpen for tolkning og fortolkning av hvem som vil egentlig. Man anser det som fakta at Jesu har levd fordi det er flere historiske kilder som tyder på dette, men man har veldig lite konkret informasjon om f.eks livsstatusen hans, mer om hvor han befant seg på ulike tidspunkt.

Skrevet

Rent utover at den katolske kirke er en maktbastion med mange hemmeligheter og politiske interesser, tror jeg ikke det finnes noen videre sannhetsgestalt i bøkene til Brown. Dessuten suger de, rent litterært. Han passer aldeles utmerket inn i kioskhyllene på en flyplass, der han også befant seg for Da Vinci-hypen, men jeg fatter ikke hva som har gjort ham til en litterær suksess.

Skrevet

Han lager kjempe spennende bøker, men det er fiksjon :0)

Lest alle , las ut Iskaldt bedrag på 2 dager ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...