Gå til innhold

Hvite prikker på Brystvorta? hva er det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått små hviteprikker på brystvortene,det er sånn at hvis jeg tar pinsett så kan jeg dra det ut liksom:s

ser mer ut som en fet krem men ikke godt å si når det er så smått. og de kommer gjerne når jeg klemmer litt, er liksom over hele nippelen.

Noen andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

;o) Ja!!! Regner med at det er nettopp det.. fett eller melkegreier..hehe, supergod forklaring, sant.. Men kan også bare pirke det ut med nagla.. er ganske hardt egentlig. Lar det bare være jeg, regner med det "tetter" litt for mer fukt/melk som vil ut..

Skrevet

Så det er normalt assa?:)

Ble litt små skremt jeg når det kom frem masse små hvite prikker:)

Tørr ikke pelle mer jeg heller.. hehe:)

Skrevet

Normalt? ja det håper jeg da inderlig ;o) hehe.. regner med det...!

Skrevet

sånn har jeg og! men jeg har hatt det i mange år da, selv når jeg ikke har vært gravid. tipper det er helt normalt. er sånn talg-aktig..

Skrevet

Jepp, har det her også:) Høres veldig vanlig ut:)

Skrevet

Har hatt slike talgkjertler i mange år jeg, og har fått mer nå etter jeg ble gravid. Og de har en funksjon så ikke pirk for mye på de! =)

Talgkjertlene produserer et fettlignende stoff som smører og beskytter brystvorten og dermed hindrer sårhet og irritasjon. Ekstra viktig nå når vi er gravide og snart skal begynne å amme!

Skrevet

Hehe - trodde det var "tørrmelk" jeg - den spede starten på melka som skal komme...

Skrevet

jeg har lenge kunnet klemme ut melk fra brystene mine, og om natta så lekker jeg litt. når dette størkner får jeg hvite prikker på brystvortene. så er nok råmelk som tørker=)

Skrevet

Sånne har jeg også, og har egentlig hatt litt hetta for det, men her om dagen leste jeg i en babybok jeg har, og da stod det at man i den siste tiden av svangerskapet, og når man ammer, ikke skal vaske brystvortene med såpe fordi brystvortene har sin egen "smørning" som vil hjelpe på såre brystvorter når man begynner å amme. Så da forstod jeg det slik at det er nettopp det den hvite guffa er... (Det er jo ikke mye, men det ser litt creepy ut da)....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...