Gå til innhold

Høyt blodtrykk vs lavt blodtrykk....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag,blodtrykket mitt lå på 99/81.. har kjent meg litt tullerusk i hodet de siste par dagene og litt hodepine.. Drikker vann som en galning.inntil 4 l pr dag,Nå er jeg så lei vann :) har 14 dg til termin å kjenner at NÅ kunne jeg tenkt meg å bli ferdig!...er så sliten..å trett av folk som gnåler å maser om hvor stor magen er/liten mage, hvordan jeg bærer magen- ,,, :) MEN, Noen tips om hvordan jeg får i gang "pumpa" så ting sirkulerer litt fortere i kroppen?

Vin hjelper mot for høyt bl.trykk, hva kan hjelpe mot for lavt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt samme "problemet". Nesten-besvimt en del. Fikk tips om å spise salt lakris og drikke masse vann. Vet ikke om det hjalp, men godt med lakris, så går jo an å prøve.. :) Ellers; ikke ta for varme dusjer eller bad, og når du blir svimmel- beina i været evt hodet mellom knærne, spørs hvor du er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme med min første. Som forrige innlegg sier: salt lakris er ypperlig. Nå har de jo fått ulike typer med redusert sukkerinnhold også som Truly fruti eller noe sånt, black, fra malaco. Du finner dem på vanlige matvarebutikker som rema, kiwi osv. Så slipper man å heve blodsukkeret samtidig. Lakris funker bra på treg mage også det=:)

 

Forøvrig skal du være glad det går den veien, selv om det er ekkelt å gå slik...for det er mye mer usunt med høyt blodtrykk og det stabiliserer seg som oftest når graviditeten er over. I dette svangerskapet har jeg ikke vært plaget med svimmelhet i det hele tatt.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...