Gå til innhold

Hei - noen gode råd trengs desperat - voksesmerter!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2 åring som antakelig har voksesmerter. Vært urolig søvn i et par uker, i dag har smertene begynt på dagtid også.

Gitt paracet og smørt med orudis gel. Fått råd om varme omslag og massasje.

Noen andre gode råd!

Tar i mot med stor takknemlighet.

hilsen sliten mamma!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen gode råd?

Skrevet

Uff, jeg hadde det samme med min datter. Satt time etter time om natta og masserte bena. Har ingen gode råd desverre. Bare håper at det går over snart for det er slitsomt.

Skrevet

rød ulltråd rundt foten?

aner ikke om det funker, men verdt å prøve?=)

Skrevet

Ei jeg kjenner sverger til at barna som sover med ullsokker ikke plages av voksesmerter på natten.. Jenta mi har slitt med dette siden hun var 8 mndr.. hun er nå straks 5 år.. Vi bruker paracet på natten

Starter det på dagen masserer vi med olje...

Skrevet

tusen takk.

skal prøve å legge han med ull stillongs og tynne ullsokker til natta.

ice gel har jeg også komme over som forslag. prøvd paracet og orudis gel.

ikke hørt noe fra pappan enda, så kanskje han har sovet godt i natt.

Skrevet

du trenger jo ikke å fore ungen med paracet da...

jeg hadde voksesmerter til jeg begynte på ungdomsskolen, der det senere utviklet seg til gikt,

å det var vondt!!!

eneste som hjalp for meg var en tykk ulltråd rundt anklene hele tiden. noe jeg har den dag i dag.

+ smøre og massere med kamfer/menthol-krem.

brukte mye sånn mentholatum-krem. funket hest. smører på, masserer, og på med tykke ullsokker.

jeg fikk aldri paracet.

når du har voksesmerter, kan det ammenlignes med giktsmerter faktisk, det bare river i beina. da er det varme, så massasje, god mentholkrem som varmer, og på med varm ull. omså snurr sokkene litt i mikroen. hjelper masse!!!

Skrevet

Massasje. Snuppa har hatt en del voksesmerter på natta. Hun hyler og gråter, ikke gøy. Det som fungerer mest er at jeg masserer beina hennes til hun sovner igjen.

Skrevet

Jeg husker bare hva som hjalp på MEG da jeg var liten, snuppa er foreløpig ikke så plaget.

Mamma surret på bandasje(!). Da ble det litt tett og små-stramt der jeg hadde vondt (merket oftest voksevondten i beina, så det var jo lettvint å bandasjere), og "holdt" vondten på plass....på en måte..hehe..

Skrevet

Gi han bananer. Har hatt en avhandling om det tidligere her inne og det er noen stoffer i bananer som kan hjelpe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...