Gå til innhold

Engangsstønad øker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bekjent som venter baby på senhøsten. Hun har vært sykmeldt og ikke i noe særlig jobb på to-tre år. Nå står hun uten jobb og har antakeligvis ikke krav på anna enn engangsstønad.

Men hun mener at det er jo ikke noe problem for den øker jo med 100.000 snart. Det høres merkelig ut i mine ører og jeg har ikke hørt noe om det.

Stemmer dette? Ellers er jeg redd hun kan få seg en bitteliten overraskelse muligens:-s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært spekulert i at den skal øke..men dette kommer til å være maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år fram i tid OM det skjer.. Jeg tror personlig det er noe tull! Så lykke til venninna di... Men regner med hun er alenemamma da eller? Ellers har hun vel mann som har inntekt..og er hun alenemamma skal hun ha rett på div støtte utnom engangstøtten..

Skrevet

Håper hun får seg et skikkelig sjokk!!!

Har ikke tro på at det kommer til å skje. Tenk på alle som kommer til å få barn bare pga pengen om det skjer??

Skrevet

hallo!!!!....alle som kommer til å få barn om engangsstønaden øker til 100.000.....HÆÆÆÆÆÆ....fordelt på 12 mnd er det temmelig lite.....ingen med vettet i behold som mener de kan tjene seg rike på å få barn med en statsstøtte på 100.000 i året.....må være rimlig tjukk i huet for å "spekulere" i det......de som mottar engangsstønad er ikke alenemødre.....de får mange andre stønader i tillegg....og studenter får omgjordt studielån til stipend det året de har perm + engangsstønad....så i prinsippet er det ikke mange som kun får kontantstøtte.....foruten muligens et par skakk-kjærte husmødre uten kalkulator????

Skrevet

Ehh..jeg har vært alenemor, fikk engangsstønaden og etter fødsel overgangsstønad og det andre jeg har rett på ..

Skrevet

Ehh..jeg har vært alenemor, fikk engangsstønaden og etter fødsel overgangsstønad og det andre jeg har rett på ..

Skrevet

Jeg fikk engangsst.. søkte om den noen mnd før fødsel.. Etter fødsel fikk jeg alt en alenemor har krav på ..

Skrevet

Hun blir ikke alenemamma. Så de har jo inntekt, men ikke mer enn nødvendig. Å gå rundt å tro man skal få 130.000 i stedet for 30.000 er jo en ganske stor forskjell. Men men, hun er påståelig på dette og nytter ikke si noe annet så da får hun bare få sjokk når tiden nærmer seg.

Skrevet

Herremin, det høres jo helt usannsynlig ut. I såfall blir det ikke gjennomført på 1-2-3, så hun får nok ikke gleden av det uansett, hehe.

Ja, ja -la henne leve i trua ;-)

Skrevet

Ja det har jeg tenkt til. Jeg har prøvd å si fra, men når hun ikke hører på det øret så kan det være det samme;-)

Skrevet

Det er bare KrF som har ymtet frempå om å øke engangsstønaden for å senke abort-tallene. Det kommer ikke til å skje med det første.

Skrevet

Nei ikke sant. Er ganske blåøyd å tro at dette kommer til å tre i kraft innen hun føder. Da har hun muligens ikke fulgt så veldig med på politikken de senere årene. Så hun var oppgitt over nav her en dag så kan jo hende hun har funnet ut av det selv.

Skrevet

Det har blitt sagt i mange år..kommer ikke til å skje med det første nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...