Gå til innhold

Far på guttetur når baby er 11 uker


Tina0508

Anbefalte innlegg

Regaerer jeg feil nåe jeg vil at far skal være hjemme og hjelpe til istedetfor å dra på guttetur en helg? Han har riktignok ferie og skal være hjemme i tre uker etter denne helgen, men å være jeg føler jeg trenger å ha han her. Han skjønner ikke dette.

 

Hva er "normalt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke synes det er greit å være alene ei helg med babyen burde han bare godta det å være hjemme...! Synes jeg:D Det er slitsomt å være alene. Jeg har vært hjemme alene i snart 10 dager nå og begynner å vli litt sliten. Må si jeg beundrer alle alenemødre der ute.

Bare si det som det er! Det kommer flere gutteturer.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt latt han dra om jeg bare hadde babyen og ikke flere barn. Samboern og guttungen vår på 2,5 er nå på ferie til besteforeldrene mens jeg og tulla er hjemme og jeg synes det er mye mindre jobb nå enn når mann og sønn er hjemme. Han er veldig flink med eldstemann, men gjør ikke så mye ift snuppa enda mens hun ammes hele tiden.

Tror det er litt hva man er vant til. Jeg syntes også det var mer slitsomt å være alene med førstemann enn å være alene med nr.2...

men så hadde førsten kolikk også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære skal faktisk og på gutte tur når babyen vår er 11 uker. Jeg var ikke særlig høy i hatten ved tanken i starten (må legges til at vi ikke har særlig familie her), men ville ikke "frarøve" han en helg med gutta heller. Kan du ikke alliere deg med ei venninne/familien eller noe? Det har jeg gjort! Niesa mi "flys inn" fra andre siden av landet :) Skjønner at det er lettere å være alene med nr 2 når ting sitter litt mer i fingrene!

 

Du må uansett gjøre det som er riktig for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde gjøre som du føler for selv....

 

Min gutt har blitt 7 uker nå. Til neste helg-til lørdagen (da er han 8 uker) reiser kanskje samboeren min på fjellet på fisketur fra lørdag til mandag. Syns det er helt greit jeg, har en til også på 3 og et halvt år.....

 

Men min mening hvertfall, er at det kommer ann på hva han skal.

Jeg hadde ikke godtatt en fylletur til Danmark, men når det er en gutte-tur på fjellet der de skal fiske og kose seg, syns jeg er helt greit.... Også kommer det ann på hvor sliten man er, og om man kan få litt hjelp av andre hvis man har behov for det....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt han dra. Dere får jo masse tid sammen etterpå.

Og selv om det kan fortone seg litt skummelt å være alene de to nettene, så har mann litt godt av det. Men nå har jeg vært alenemor i noen år, pluss hadde en mann som bare jobbet fra 7 på morran til 23 på kvelden så jeg blei nok litt hardhudet av det. Fikk ett supert forhold til datteren min da.

 

Jeg syntes ting er bedre nå som jeg har mannen hjemme etter jobb om dagene, men hadde latt han dra på tur. Og det kan jo være du har noen å ringe om det skulle være noe. Hadde heller ikke sagt det var okei om barnet hadde kolikk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forståelse for dine tanker rundt dette med å være alene sammen med barnet mens din mann reiser på guttetur. Det kan være til tider ganske strevsomt å ta hånd om et lite barn alene. Jeg synes at han kan vente med gutteturer til barnet blir noe større. Det er noe annet med reiser i anlednig jobb som man må være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt han dra. Synes man skal kunne gi hverandre "fri" av og til, men da skal det jo gå begge veier da. Selv gleder jeg meg til å dra på spa-helg når jeg ikke ammer lenger. Så hvis mannen min ville dra et sted nå så hadde han "fått lov" til det. Men så har det selvsagt en betydning hvor slitsom barnet er, og hvor sliten man er selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mannen min var på guttetur og kjørte mc på bane når lillegutt var 4 uker gammel. Hadde storebroren på 2 år og 4 mnd hjemme også. Skal si det var hektisk ja!!!

Hadde litt avlastning av søskenbarna til guttene mine som er 13 og 10 år, men mest for å leke med 2åringen. Men det gikk da greit nok, ikke helgen det ble mest husarbeid for å si det sånn hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Aller først skal du gå etter hvilket behov du og den lille har. Det kommer flere gutteturer! Her hadde det ikke gått, for jeg trenger avlastning fra den lille i helgene og når han kommer hjem fra jobb. Sover så lite den lille her at det er for det meste sutter hele dagen. Når natten kommer er det putting av smukken så å si hele natten:-( SLITSOMT :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...