Gå til innhold

Bøker/filmer om riddere for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 5,5 år som er utrolig glad i riddere. Han hadde spart litt penger og fikk gå amokk i en lekebutikk med dem og av alle ting det gikk an å velge av Sabeltann, lego, liksom-pistoler osv så var det en sett med rustning, sverd og skjold som var det soleklare valget. Og det bare noen uker etter han fikk et annet lekesvard og skjold (så jeg trodde han var fornøyd med det jeg), jeg måtte faktisk stoppe ham i fra å kjøpe to sett når han skjønte han hadde råd til dette. Tidligere har han ønsket seg ridderborg i lego osv. Lurer på hvor han har det i fra? M være arvelig belastet fra meg som tidligere har trent med sverd selv, hehe... men det vet ikke han da.

Men jeg finner så lite om dette til barn. Finnes det noen filmer eller bøker som passer til barn om/fra denne tiden? Altså ikke fra da, men at de liksom skal være i fra middelalderen og ridderene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å :-) gutten vår kjøpte seg den serien (3 esker) med ridderborg og det der i duplo da vi var i legoland nå..

Kjempesuksess.. Han har spart i et halvt år nå egentlig til en sjørøverskute, men den hadde de ikke, men han falt for det ridder opplegget straks han så det :-)

Middelalderen for de minste

Anne Thowsen; Morten Myklebust (Illustratør)

Riddere og borger

Philip Dixon; Lene Stokseth

Klassiske eventyr om prinser og riddere (denne har vært på tilbud på libris nå og finnes også i lydbøker).

Tales from King Arthur

Robert Louis Stevenson; Andrew Lang (Redaktør) ; Walter Crane (Illustratør) ; m.fl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...