Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Og hva? Hvor gamle er de?
Honningmelon Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Leser ganske ofte for eldste på 4,5 år. Leser da eventyr eller litt korte bøker. Tenkte jeg skulle prøve med litt andre bøker nå, så vi kan lese et kapittel hver kveld. Lillebror og Knerten eller noe.
Vimsaaa Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Han på 5 år leser vi for hver kveld på senga når han legger seg, hun på 1,5 titer vi i billedbøker av og til.
♥2 små gull♥ Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Jenta mi er 1,5 år og hun elsker bøker og skal leses for HELE TIDEN!! Så vi sitter og leser bok mange ganger om dagen, bøker hun har fått gjennom go´boken som passer til hennes alder med lyder og luker til å åpne osv.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 snuppa på 11mnd leser vi en liten nattabok for hver kveld(sammebok) det har vi gjort i noen mnd.. å variert mellom to stykker
Musemor med tre søte små Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Han er 16 mnd og vi lese veldig ofte for han. Han kommer og legger en bok i fanget vårs når han vil bli lest for.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 foreten de bøkene vi leser er fra goboken så er tilpasset hennes alder;)
-Hoppsi Deisi- Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Hver kveld på senga:) Han er snart 3 år. Koselig avslutning på dagen:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 hver kveld på senga og ellers når hun spør om dagen... Har lest for henne siden hun var nyfødt. Det første året leste jeg høyt når jeg leste harry potter på engelsk. hehehehehe. Var ikke så nøye hva jeg leste, kunne sikkert lest se og hør også.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Trollungen er snart 2 år. Vi ser i bøker hver dag, men blir lite lesing for det har han ikke tid til. Ser på bildene og snakker om de. Blir mest bøker med bilder av forskjellige dyr i, de er han glade i. Gjerne med sånne lydknapper til. Gleder meg til han blir såpass at det går ann å begynne å lese ordentlig. Elsker å lese selv. Vi er på biblioteket nesten hver lørdag med stesønnen min og plukker ut bøker og leser.
cherry coke Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Leser hver kveld og når hun ber om det ellers. Har alltid vært glad i bøker og det er en skikkelig kosestund for oss. Hun er snart 3 år og jeg har lest til henne siden hun var baby. Akkurat nå er det Folk og røverer i kardemommeby og Hakkebakkeskogen som gjelder.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2008 Ok.. Vi leste veldig mye for storebror da han var liten og for så vidt fortsatt. Vi har vært gjennom småbarnsbøkene og rekka med Torbjørn Egner og Kaptein Sabeltann, Elias, Karsten og Petra, Albert Åberg, Gubben og katten osv, men han har etterlyst noe mer avansert av og til. Prøvde oss med den store boken om Ruffen og det var kjempesuksess.. Han hører ruffen og lillebror og knerten på lydbok + at jeg har lest litt av knerten og vi har lest litt lotta i bråkmakergata. Men er ute etter andre bøker litt på samme nivå som disse sistnevnte.. Men kanskje litt kortere.. Har mormor og de 8 ungene bl.a, men den tror jeg blir litt for avansert igjen.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #15 Skrevet 18. juli 2008 Leser for han på 4 år hver kvld,mens vesla på 2 har ikke tid til å ligge å høre så da titter vi bare i bøker når hun har lyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå