Gå til innhold

Mindre bevegelse i uke 40. Vanlig eller grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes liksom det har vært mye mer stille der inne i dag enn før og det kjennes veldig "fullt" ut... Det ER bevegelse, men mye sjeldnere. Vet dere om dette er normalt eller er det grunn til å ta en telefon til fødepoliklinikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg:) jeg var hos jordmoren når jeg var i uke 40 når jeg gikk gravid sist , fordi det var mindre liv. Men det er helt normalt . Husk at barnet vokser seg ferdig nå til det kommer til verden. Vist du føler at du ikke kjenner noe på 1 dag så må du ta kontakt med føden , men vist du kjenner en del i løpet av dagen bare at det ikke er like mye som før så er det nok helt normalt:) Lykke lykke til med den lille:)

Skrevet

Veldig vanlig med mindre bevegelse mot slutten siden det da er mindre plass i magen, men er du bekymret ring føden. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Du kan jo altids bare ta en bekymrings tlf til føden og spørre hva de synst.. Er jo altids kjekt å få en exstra UL:) Men jeg tror nok alt er normalt:)

Skrevet

Begge mine ble veldig mye roligere de siste dagene før fødsel, og det har jeg hørt flere andre si også.

Sannsynligvis er alt bra så lenge du kjenner liv jevnlig, selv om det ikke er like ofte.

Om du er bekymret så ville jeg tatt en tur på sjekk, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite, og man skal jo være litt obs om det blir merkbart mye mindre bevegelse. Det går jo an å bare ta en tlf til føden også, bare for å høre hva de sier. Om ikke annet blir du kanskje litt beroliget, ikke noe moro å gå å bekymre seg iallefall!

Skrevet

det blir mindre og mindre bevegelse fordi fosteret blir større og dermed mindre plass å bevege seg på!!!

så er nok ikke noe å bekymre deg for, men det skader ikke å ringe føden!!!

hvis du ringer så slipper du å bekymre deg ;O)

Skrevet

Det er nok normalt, som flere andre sier her, men jeg ville nå ringt føden uansett jeg da, bare for å få sjekka det.

Hvis du ikke bor for langt unna får du sikkert komme inn å sjekke.

Skrevet

Men mye mindre bevegelse enn i går... Hun har jo ikke vokst så mye på en dag.... Tror jeg ringer jeg for sikkerhets skyld. Kanskje dette betyr at hun kommer innen noen dager :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...