Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Det ene paret har vi lite kontakt med i og med at vi ikke bor i samme by. De skal også gifte seg samme dagen som barndåpen og vi er invitert i både bryllup og barndåp=) Hvor mye penger ville dere brukt på gaver til dem? Og det andre paret har vi heller ikke sååå mye kontakt med selv om vi bor i samme by...de skal bare ha barndåp da... Har aldri vært i bryllup før så aner ikke hva som er vanlig. Heller ikke i dåp til venners barn...Kan legge til at vi ikke har verdens beste økonomii for tiden, men vil heller ikke være kjip og gnien... Hjelp meg=)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. juli 2008 Dytter litt før jeg går å ser litt på tv=)
Smellt P. Tjukka Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Tenker mellom 500 og 1000 kroner i bryllupsgave og 300 - 500 kr i dåpsgaver !
Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2008 Takk for svar=) Flere innspill?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Ville kanskje lagt meg på 500 kr til bryllup og 300 til dåp. 1000 brukte jeg på bryllup hos mine beste venner. Hva fikk dere for ca i dåpsgaver selv da? Det er jo en pekepinn hva de brukte på dere
Ronja&Odin Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 jeg kjøpte sånn fin sparebøsse som er spess til dåpsgaver til under 300 kr bryllup kan du vel heller høre hva de ønsker seg, er jo ikke prisen som er gunstig men hva de får... om de får noe de ønsker seg til 200 kr blir de sikkert gladere for det en hvis de får noe de ikke vil ha til 1000 skjønner?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2008 Takk for fine innspill=) Det ene venneparet var i vår eldste sin dåp og da fikk han en tollkniv=) Aner ikke hva den koster...eller hva slikt ligger på i pris...fin var den iallefall=) Ellers har vi bare hatt slekt og familie i dåpene=)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 MIne 2 beste venninner kjøpte to av de hvite bøkene fra Aschehoug - den store eventyr boka og den store barnesangboka. Blir ikke det en 300 - 400 pr pers det da. Enig med hun over, finn noe litt originalt og noe de ønsker seg. Jeg tenker ikke på prisen av det vi får jeg, så lenge det er noe jeg har ønsket oss eller jeg ser at det er lagt omtanke i så blir jeg glad.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Er jo vanlig å gi et smykke, smykkeskrin, armbånd, sølje, eventyrbøker, sangbøker, Bergans barnesekk osv i dåp, alt dette ligger vel på en sånn 300 kr i pris sikkert. Så gå for det i dåp du.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2008 Den boka var jo et kjempetips da=) Tusen takk=) Ser selv ikke på prisen og blir glad for det jeg får uavhengig hva det koster: Men jeg kjenner dem så dårlig, kjenner mannen litt (er kompis med samob), men dama har vi aldri møtt, verken jeg eller sambo=) Men skal til byen imorgen så vi får se hva vi finner der=) Finner sikkert på noe lurt...elsker egentlig å handle gaver, men har store kvaler hver gang uansett hvem jeg skal kjøpe gave til...liker h*n denne eller ikke? Hva med denne da? er den bedre enn den andre? slik kan jeg holde på leeeeenge=)=) Hehe=)
Barba_mamma Skrevet 19. juli 2008 #12 Skrevet 19. juli 2008 Vi har brukt å kjøpe for mellom 500-1000 kr i bryllup. Dåpsgaver synes jeg ikke behøver å være så dyre, spesielt når dere er invitert på "begge deler" og ikke har så mye penger å ta av. En sangbok, et smykke e.l. er fine gaver fra for eks. venner synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå