lona Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hei.. er i dag i uke 14, fikk låne meg en angelsound for noen uker siden problemet er at jeg ikke får inn noen hjertelyd. I bruksanvisningen står det at man kan få den inn fra uke 12!! blir veldig stressa nå, har prøvd i en time rundt omkring hører bare rommling:) var på en ul i uke 6 da så alt fint ut, men ikke noe etter denne. Kan jeg ha hatt en MA uten å merke noen ting?? uff stressa nå..
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 man hører den CA rundt uke 12. noen bruker lenger tid, andre ikke. alt er sikkert helt normalt. men ring lege eller jordmor om du er usikker, så kan de prøve, evnt henvise til UL
Mrs. Bouquet Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Det er ikke noe å stresse med, angelsound er ikke det beste apparatet, og prøver du igjen senere kan det hende du er heldig. Kan hende du ikke er så veldig flink å lete på riktig sted heller.
It's all about me Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Dette er en av grunnen til at det ikke anbefales for alle og enhver å ha en slik. Det skaper ofte unødvendig bekymring. Det er ikke alltid lett å finne hjertelyden tidlig, og selv om en har hørt den en gang trenger ikke finne den like lett neste gang. Så tidlig kommer alt an på hvordan de ligger.
litlemor Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 hei, hadde same problemet då eg var i veke 16, og blei så redd at eg ikkje sov den natta og fekk komma opp på føden for ein sjekk - var sikker på at der ikkje var liv, sidan eg ikkje fann hjartelyd... Men det var det jo! Jordmora sa eg kunne bare hiva den der dopplaren... Men eg gjorde ikkje det, altså, men lette mykje lenger ned neste gong (like ved skambeinet), og der var det lyd. Men tenk fyrst og fremst at det er apparatet, og ikkje barnet, der er noko i vegen med! Lukke til!
trollmor85 Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 jeg prøvde den da jeg var i uke 16 og klarte ikke å høre hjertelyden så ringte legen fordi jeg ble så redd. men alt var i orden. og legen sa at det var skummelt med slike apperater fordi det førte bare til mer stress så tidlig i svangerskapet selv om det står som du sier at man kan få høre det tidlig, men det stemte ikke på meg. prøv å ikke bekymre deg for mye, babyen har det nok helt fint.
Attekattenoa Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Er ikke alle som klarer å finne hjertelyden selv så tidlig som uke 12 (som det står i bruksanvisningen) så tror ikke du skal uroe deg. Jeg har selv en Angelsound og finner riktignok fosterlyden lettere med den enn med den jordmor har. Var på kontroll i uke 12 og jordmor klarte ikke å finne hjertelyden med sin doppler, mens jeg fant den med én gang selv da jeg kom hjem og brukte AS:) Fant hjertelyden fra uke (er 3.gangsfødende). Synes liksom det er lettere å høre med AS ettersom jeg får lyden rett inn på øret. Hvor tidlig man finner fosterlyden avhenger av en del ting, blant annet hvor slank man er og hvordan fosteret ligger
Mrs. Bouquet Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Jeg tror faktisk ikke det har noe å si hvor slank man er. Jeg er rimnelig godt polstret over magen, men fant hjertelyden når jeg var 7+6 med babywatcher. Jeg har en del trening og måtte ha volumet på fullt og leita godt, men det er fullt mulig, selv med spekk i veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå