❤☆❤Kanelbolle❤☆❤ Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hvorfor blir jeg ikke gravid? Har prøvd i 9 mnd nå ;(
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Hei! Det er ikke sikkert at det er noe galt. Det er helt vanlig at det tar inntil 1-1 1/2 år å bli gravid. Kanskje dere bare har vært uheldige. Krysser fingrene for at du blir gravid snart! Hvis du ikke har blitt gravid i løpet av 3 mnd, så burde dere dra til legen og få startet utredning. Men håper dere slipper det. Masse lykke til!!
❤☆❤Kanelbolle❤☆❤ Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2008 Åå tusen takk for svar :-D hva gjør dem på utredning da?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Først så tar de en grundig gynekologisk sjekk av deg, med innvendig ultralyd. Også tar de en blodprøve av deg, der alt mulig av hormoner, vitaminer og mineraler sjekkes. Så må samboern din levere sædprøve. Noe annet de også kan gjøre er å sjekke om egglederne dine er åpne, enten ved røngten med kontrastvæske, eller ved en kikhullsoperasjon. Men det tror jeg er ganske langt ut i utredningen. Håper du ble noe klokere av det. Jeg venter fortsatt på at sambo skal gå med på å levere sædprøve jeg, så jeg har ikke kommet så langt i prosessen enda;) Masse lykke til!!
❤☆❤Kanelbolle❤☆❤ Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2008 tusen takk for svar ) de inne på spå og joroskop mente jeg var hravid nå (en stuns siden) men jeg var ikke det :S lykke til du også )
badass_suburban-mom Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Vi prøvde i 2 år før jeg ble gravid med jenta vår. Mistet 2 ganger,med 1,5 års mellomrom,men tredje gang satt den skikkelig:-) Har du sjekket at du har regelmessig eggløsning da? Greit å vite sånn ca når man har EL,er så lett å misse på dagene(dersom man ikke prøver hver dag da,selvfølgelig) Om du akkurat hadde slutta på prevansjon da dere begynte å prøve,så kan det være en årsak til at det tar tid. Noen ganger tar det en stund før man har regelmessig eggløsning etter å ha brukt f.eks p-spørøyte eller piller. Jeg var igjennom utredning,og har hatt laparoscopi. Fikk det ganske kjapt,siden alt annet så ok ut av prøver og på innvendig ul,og dem mistenkte kanskje endometriose(hadde ikke det) Ble gravid igjen kjapt etter det,hvis ikke hadde vi stilt oss i ivf-kø... Det lykkes nok for deg også,men like greit å komme igang med utredning,det kan ta litt tid å finne ut av saker. Lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Tusen takk!! Man må desverre ta spådamene med en klype salt, men de gir jo litt håp. En har spådd at jeg blir gravid i august, så det blir jo spennende å se;) Håper du blir gravid i løpet av sommeren!
blirjegsnartmamma Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Vi har også prøvd i snart 9 mnd, og humøret mitt svinger voldsomt.. Fra deprimert og laaangt nede - gråter og hulker meg i søvn, til nesten likegyldig til om vi får barn eller ikke.. Men det viser seg at jeg har endomeriose, og PCOS ( det visste jeg) og da blir det litt mer komplisert.. ^Åja, også har jeg sjelden eller aldri EL. Men, stort sett har jeg troen på at det vil gå! Tilslutt vil jeg ha et lite nurk i magen, kjenne det sparke og etter en liten stund vil det være i våre armer.. Ha troen på det og ta en tur til legen!
badass_suburban-mom Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 snartmamma?,da ville jeg pushet på for å få en laparoscopi,det har hjulpet mange med endo! (men du har kanskje hatt en,siden du vet det?) Jeg ble forøvrig gravid første eggløsning etter lap.!
blirjegsnartmamma Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Nei har ikke hatt det.. fikk henvisning til spesialist, altså gyno, i mai.. Fikk da brev fra sykehuset om at siden det ikke var et alvorlig "liv eller død" problem jeg hadde, ville jeg bli satt i kø.. Og jeg har enda ikke hørt noe.. Endo er satt som en 99% diagnose etter å ha utelukket andre ting hos fastlege, og i tillegg er det en anerkjent og flink alternativ medisin lege som også ha sagt at jeg har det.. Håper selvfølgelig på den 1%, da min svigermor har/hadde det, og har vært igjennom flere operasjoner for dette..
**ABC** Skrevet 19. juli 2008 #11 Skrevet 19. juli 2008 Hei! Ny her, som alle har vært en gang... Kanskje dumt sp.mål men hvordan vet man at man har EL eller ikke? Mange positive tanker fra meg til deg. Tenk positivt og gode tanker. Jeg tror at den positive troen har mye å si
badass_suburban-mom Skrevet 19. juli 2008 #12 Skrevet 19. juli 2008 Du har alltid eggløsning +- 14 dager før mensen kommer. Har du stabil syklus vet du dermed sånn ca når du kan forvente eggløsning,men for de med uregelmessig mens er det derfor litt vanskelig å vite når man er fruktbar. Er greit å bruke EL-tester over noen dager da,eller måle tempen hver morgen for å sjekke om EL har vært. Ikke alle gidder å ha sex hver eneste dag,hehe. Finnes flere måter å kartlegge syklusen sin på (les mer på www.pernille.info,kjempebra sider)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå