elibi -20.05.08 og 27.12.09 Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Mulig dette er et dumt spørsmål, men når pumper dere? Jeg vil jo ikke pumpe slik at det ikke er melk når gutten min skal ha mat.. Har ikke prøvd meg med pumpa ennå, men ser jo at det kunne vært greit å pumpe slik at jeg av og til kan være borte fra han mer enn 2 timer. Han er 8 uker nå og spiser fra en pupp om gangen. Hadde vært greit å høre litt hvilke erfaringer andre har gjort seg her.
twoboys & a girl Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 når han spiste fra det ene så kunne jeg pumpe fra det andre uansett når på døgnet. Har masse melk.
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Så lenge han bare tar et bryst om gangen kan du jo pumpe det han ikke spise fra når han er mett.Mini her spiser av begge to hvert målytid, men hvis jeg trenger litt melk å ha i fryseren pumper jeg litt halvannen times tid etter hun har spist.Da er det også melk når hun er sulten igjen etter 1-2 timer ettrpå
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Hvis du i allefall pumper rett etter du har ammet, så er du på den sikre siden. I verste fall kan du jo bare gi det du har pumpet, ikke sant?
Supertea Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har hatt mest melk om natten, så jeg har pumpet ved natt-amming. Da er brystene så fulle at han bare spiser av det ene, så pumper jeg det andre. De pleier å være fint fylt opp igjen til morgenen.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Jeg pumper på kvelden. Lillesnupp sover gjerne 5 timer når hun har tatt natta, og da synes jeg det er greit å pumpe en gang ila de 5 timene. Pumper meg ca 2 timer etter at hun har sovnet.. Ellers kan du jo pumpe etter amming, eller ca 2 timer før du vet at han skal spise igjen (vet ikke hvor ofte han spiser da...). Et annet alternativ, som kanskje ikke er like "populært", er å gi mme hvis du skal være borte en stund, og ikke får pumpet opp melk på forhånd...
elibi -20.05.08 og 27.12.09 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2008 Tusen takk for svar! Prøvde å pumpe litt igår kveld sånn bare for å teste. Fikk d til sånn etterhvert. Prøvde åsså å gi flaska t minsten, og han tok den og drakk som bare d! :) Så nå er d bare å prøve seg fram m pumping, så kan jeg endelig komme meg til frisøren snart, hehe!
Simbasa Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Etter råd fra morsmelkbanken pumper jeg ofte mens han spiser på det andre brystet eller rett etterpå. Da er ofte melkekanalene åpne og en får lett ut den melken som er der. Mulig dette bare gjelder for dem som har veldig mye melk, men siden sønnen din bare drikker fra ene brystet kan det kanskje gjelde deg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå