Gå til innhold

kor lenge vente med å ta test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tredje dagen på overtid, men har kobberspiral, så tror ikke noe på at jeg er gravid, men har no kjøpt test likevel.

Forige gang kjendte jeg det før mensen skulle komme, og var sikker på resultatet (testet 5/6 dager før og den var svaaaak positiv)

kjenner ingenting som helst nå, og har ikke feelingen heller, så tror ikke noe på noe positiv test..

vente en uke tenkte jeg, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha testet med en gang.

Skrevet

hvorfor det? pga nyskjerrighet? eller fordi jeg har spiral?

Skrevet

Litt begge deler. Nysgjerrig og ville ikke klart å vente. Samtidig ville jeg vært redd for at spiralen skulle ha skadet barnet, selv om h*n var uplanlagt.

Skrevet

19:20 : er enig med deg der ja :-) er jo litt skummelt da? hadde ikke turt å latt det være jeg nei.

Skrevet

men jeg er jo litt redd da må jeg inrømme, for tenk om den er positiv, hva GJØR jeg da???!!!

svigerinna mi ble gravid med kobberspiral i fjor, og de skulle ta spiralen vekk, men da mista ho barnet. Er jeg gravid, blir eg , rekner jeg med, helt lost i babyen med en gang, og tanken på å fjerne spiralen, og at egget kommer ut med den, vil jeg ikke vite av.

Hvis jeg er gravid, vet jeg ikke om jeg tør gå til legen engang, tenk om han røsker alt ut!??!!

tar de alltid vekk spiralen? hvis ikke, hvorfor tar de den vekk noen ganger, og noen ganger ikke?

Skrevet

Nå kan jeg ingenting om spiraler, men er det den vanlige legen som tar den ut? Dersom det er det, ville jeg ha forlangt at en gynekolog gjorde det. Tror det er større sjanse for at de får den ut uten å skade spiren.

Skrevet

Huff. ikke lett kan jeg forstå :( jeg har en veninne som ble født sammen med spiralen til moren, legene ville ikke ta ut spiralen pga høy rissiko, det eneste som skjedde som var "dramatisk" var at spiralen hadde vokst inni hodet, men den fjernet de jo med en gang. hun fikk ikke noen varige meen. men det kan jo selfølgelig være fra den ene til den andre.

Skrevet

huff!!!

så endten dør spiren, ellers kan jeg risikkere at den blir skadet, og kanskje får et handicapet barn????

huff!!!

vet ikke jeg, mensen kommer sikkert snart.. tror eg

Skrevet

bestill deg time til GYN og så spørr du dem, eventuelt om du ikke er gravid kan du jo ta ut spiralen slik at det ikke skjer i senere tid?

Skrevet

ja, hadde egentlig planer om å fjerne den, for sist vi hadde sex, fikk jeg kjempe vondt i livmoren, klarte nesten ikke å gjennomføre samleiet. Og fikk sånn sikker følelse på at det var noe galt med spiralen, at den satt feil eller noe. Og sa til gubben jeg skulle ordne meg time til gynekolog for å fikse det, så vi kan ha oss i vei uten at jeg får vondt..

Og nå som mensen ikke kom, så jeg etter i filofaksen for å se når vi hadde sex ( vi var på ferie, pleier ikke notere ned de gangene vi har sex nei...)

og til min lille forferdelse oppdaget jeg at tidspunktet passet sånn ca med eggløsning!!

Skrevet

Huffda. ikke noe hyggeli tanke nei :S

kan jo hende at de strengene som "henger" ned er for lange?

Skrevet

virker ikke spiralen om trådene er for lange? Det visste jeg ikke.. Men det vet jeg ingenting om, om mine er for lange..

men synes plutselig at det "er så mange" som har blitt gravid med kobberspiralen, er den ikke noe særlig sikker eller?

Skrevet

har lest om ganske mange jeg også nå :S jeg selv tåler ikke p.piller, og disse hormonene de pakker i allslaks prevensjon, men jeg og mannen min har nå prøvd i 9 mnd og her skjer det ingenting :o

litt trist men sånn er det bare tenker jeg :-(

håper alt ordner seg for deg og typen :o)

Skrevet

åkei, hm, tenker jeg venter til mandag iallefall, har ikke mensen kommet til da, tar jeg test. Fordi, hvis jeg finner ut i helgen at jeg er gravid, må jeg likevel vente til mandagen med å ringe til legen... så, for er vel ikke sånn at hvis jeg fant ut idag at jeg er gravid må jeg skynte meg til legen imorgen pga spiralen? og dermed er det lurt å ventte til mandag sant

Skrevet

Tror ikke det er noen krise å vente til mandag nei :)

God helg :o)

Skrevet

til anonym 20.05

huff så trist at dere strever! håper det klaffer neste gang nå med dere, lykke til!

jeg tåler heller ikke hormonell prevensjon, får ikke prøve hormonspiral heller (av legen)

Skrevet

hehe:) ja ikke sant? god helg til deg også:)

og til 20.05 igjen, hehe, typen er lykkelig uviten om mitt lille drama her enda, skåner han for det stresset og angsten han garantert får om jeg blir gravid, skåner han til dess jeg eventuellt VET jeg er gravid

Skrevet

HI her.

Fremdeles ikke fått noe blødning. Men det rare er at jeg tror hele tiden den kommer og må sjekke på do. Men ikke noe tantebesøk.

Sjekket i filofaksen, mange mnd bakover for å se hvor lange sykluser jeg har hatt. Den lengste var på 35 dager (mange mnd siden) så jeg har lyst å vente til jeg har gått over 35 dager med å teste jeg da.

trodde jeg skulle få den på tirsdag, og forventet mens skulle vert på tirsdag eller onsdag,(28/29 dager syklus) er søndag idag da, så nå har jeg lyst å vente til onsdag med å teste,(for da er det mer enn 35 dager siden forige mens liksom) men er jeg kjempe teit nå eller? hehe, lurt spørsmål å stille her inne.. hø

men men, tenker mye på hva om den er positiv og hva som skjer da..

Det du ene skrev over her om den babyen som ble født med spiralen hengende fast i hodet, det høres jo kjempe dramatisk ut! kan jo bli født hjerneskadet da tenker jeg, og det vil jeg jo ikke rissikere.. Eller at den sitter i en annen kroppsdel, det må jo bety smerter for babyen/fosteret.. Huff, jeg er ikke så flink til dette kjenner jeg, blir bare hva om, hva om og hvis...

er det noen her som ble gravid med spiral og som fødte babyen ni mnd etterpå og babyen var frisk? (fjernet spiral eller ei) kan dere fortelle?

Skrevet

klarte ikke holde meg mer, og har tatt testen, den er negativ, men fremdeles ingen blødning. Så får bare vente og se om den ikke kommer snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...