Gå til innhold

Barn og vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min yngste sønn skal begynne på vidergående skole nå i høst.

Gjennom hele ungdomsskolen og deler av barneskolen har han i det store og hele vært venneløs, helt unntaksvis har han blitt tatt med på aktiviteter med de andre gutta, han får ikke aksept for at han kan være best i noe, han fryses ut av de andre gutta og han har aldri blitt innvitert i (bursdag)selskap/fest på ungdomsskolen !

Noen tips for hvordan vi skal snu denne trenden til høsten ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det kan ikke være noe godt for ham. Er han veldig sjenert, eller er det noen annen åpenbar grunn til at det er vanskelig for ham å få venner? Jeg mener absolutt ikke å legge skylden på ham, altså. Men hvis han f.eks har helt andre interesser enn de andre, eller skiller seg ut på noen måte, så er jo ungdom veldig "flinke" til å holde avstand.

Broren min hadde det sånn stort sett hele sin barne- og ungdomstid. Han er ganske sjenert, og ikke interessert i å drikke og feste. Derfor ble han heller ikke invitert noen steder. Jeg vet at han hadde mye vondt pga dette, men man kan jo ikke tvinge folk til å drikke øl eller bli veldig utadvendte.

Har dessverre ingen konkrete råd, men jeg håper det løsner når han begynner på videregående og treffer nye folk.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Håper det har gått bra med gutten din på videregående og at det har blitt forandring. Jeg var selv uttafor i hele barne- og ungdomsskoletiden, men da jeg begynte på videregående ble alt anneledes. Fikk plutselig mange nye venner. Nerde-stemplet mitt ble ikke med meg på den nye skolen - der stillte alle med blanke ark! Det var overraskende og veldig hyggelig! Håper det går slik for ham også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...