Gå til innhold

Sykemelding i ferien


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gjennom ivf i ferien min, og i forbindelse med egguttak, ble jeg sykemeldt i 4 dager. Har jeg krav på å få disse dagene tilbake? Startet ferie en mandag, og ble sykemeldt dagen etter (tirsdag-fredag). Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror faktisk man har krav på det. at du kan ta disse feriedagene en annen gang, evt. forskyve ferien din. ring NAV og hør:)

Skrevet

Du har krav på å ta igjen dagene du var sykemeldt (dersom det var 100% og det regner jeg jo med)

Skrevet

Jeg har en venninne som har vært sykemeldt i ferien sin, og hun fikk ikke feriedagene tilbake. NAV sa de krevde at hun var så syk at hun ikke fikk noe utbytte av ferien sin for og få den tilbake. Hvordan DE vurderer hvor syk man er kan man jo bare spørre seg om, men det trenger ikke og være ren plankekjøring og få feriedagene tilgode, så spør NAV i din kommune hvilken policy de har.

Skrevet

Hei igjen,

har sjekket ferieloven. Kravet er at du må ha vært 100% sykemeldt i minst 6 virkedager i ferien din, og dette må dokumenteres med legeerklæring (det holder altså ikke med bare sykemeldingen)...

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...