74skytte Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har vært gjennom ivf i ferien min, og i forbindelse med egguttak, ble jeg sykemeldt i 4 dager. Har jeg krav på å få disse dagene tilbake? Startet ferie en mandag, og ble sykemeldt dagen etter (tirsdag-fredag). Noen som vet?
anette&tutta mari :) Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 jeg tror faktisk man har krav på det. at du kan ta disse feriedagene en annen gang, evt. forskyve ferien din. ring NAV og hør:)
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Du har krav på å ta igjen dagene du var sykemeldt (dersom det var 100% og det regner jeg jo med)
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har en venninne som har vært sykemeldt i ferien sin, og hun fikk ikke feriedagene tilbake. NAV sa de krevde at hun var så syk at hun ikke fikk noe utbytte av ferien sin for og få den tilbake. Hvordan DE vurderer hvor syk man er kan man jo bare spørre seg om, men det trenger ikke og være ren plankekjøring og få feriedagene tilgode, så spør NAV i din kommune hvilken policy de har.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Hei igjen, har sjekket ferieloven. Kravet er at du må ha vært 100% sykemeldt i minst 6 virkedager i ferien din, og dette må dokumenteres med legeerklæring (det holder altså ikke med bare sykemeldingen)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå