Gå til innhold

Gulp.. Begynt å grue meg veeeeldig!! Noen oppmuntrende ord???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke grudd meg til fødselen i det hele tatt, har tenkt at folk føder flere gang så da kan det vel ikke være så ille......?

Var på kontroll på føden i går, da hadde de 3 fødsler på en gang så jeg måtte vente på gangen ca en times tid.. Det var jo ganske lytt der så jeg hørte 2 stk som lå og bokstaveligtalt hylte av smertene..

DA begynte jeg å grue meg... Det hørtes helt grusomt ut!! Har termin på mandag, men for min del kan hun holde seg inni der litt til, hehe!!

I alle fall til mor føler seg klar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Termin på mandag eg og,men dette e min 3 fødsel...skal du føde med smertestillende eller uten?

Skrevet

Da jeg skulle ha nr 2 (bel satt igang) så hørte jeg ei som fødde i naborommet. Å var utrolig glad for jeg har fødd før og visste hva jeg gikk til. Ellers hadde jeg blitt skremt hehe.

Jeg ventet jo igrunn bare på at modningsgelen skulle virke jeg og hadde bare kynnerlignende rier da jeg hørte henne :)

Skrevet

Tenker på epidural, men dersom jeg er som resten av kvinnene i familien min blir det ikke tid til det.. Man får jo ikke smertestillende før 4cm åpning, og da bruker de som har fødd før i familien bare en halvtime til full åpning.. Så er jeg som dem blir det nok ikke tid, men da blir det i alle fall lystgass!!!! Enn du?

Skrevet

Hehe, vet ikke om det er noen trøst, men vi kan jo gulpe litt i kor... Jeg har termin i dag og er heller ikke særlig høy i hatten...

Skrevet

Tenk på at det går over, og at du får verdens fineste premie! :D

Skrevet

Åh, godt å høre at det fins "lette" fødsler også!! Det hørtes ut som de skulle dø!! Men vi er vel kanskje ikke like alle sammen, får håpe det går lettere til meg=)

Skrevet

Har ikke selv født ennå, men kan tenke meg at det er mindre skummelt å føde selv enn å høre på fremmede folk som hyler lungene av seg. Når du sitter på gangen, er du jo ikke inne i selve situasjonen, og du hører bare smertehylene. Du kjenner ikke følelsen eller forventningen av at den lille du har bært inne i deg i 9 mnd snart skal ut til deg. Selvfølgelig er tanken på å føde skummel uansett, men bare tenk på at selv om det nok kommer til å gjøre jæv... vondt, så er det jo absolutt en positiv smerte. Du får jo verdens beste premie tilslutt!

Skrevet

vil bare si at det er egentlig ikke så mye å grue seg til, syns jeg da...hehe...trudde det skulle være så utrolig vondt, men nei...eller jo det var jo vondt, så ikke misforstå, men det er så utrolig rar og fin opplevelse som går over. og med en gang bebisen er ute så er de smertene fortrengt:) kanskje lett for meg å si som hadde n utrolig fin og rask fødsel:) gled deg:) kunne godt tenke meg å føde igjen jeg da..hehe...

Skrevet

jeg tenkte sist jeg fødte, at for hver smerte/rie er jeg nærmere mitt lille vidunder;)jeg tenkte: du må, du skal og du klarer det-helt fint! Lykke til.:)

Skrevet

du får epudural på 3 cm åpning,ihvertfal hos kvinneklinikken i Bergen...for eg va bare 3 cm åpning når eg fikk epuduralen,lystgass hadde eg med min første...det føles som du er dritta full og har null kontroll,aldri lystgass på meg igjen...likte ikke å misse kontrollen,førstegangsfødene bruker i snitt 8-10 timer på å åpne seg til 10 cm...fleregangsfødene bruker mindre tid pga første man har alerede banet vei

Skrevet

Har født 1 barn før. Klart det gjør vondt å føde, men det går helt greit!!! Skjønner ikke helt hvorfor noen ligger og hyler og skriker sånn! Jeg hadde lystgass og et morfinpreperat som heter fentanyl. Det funka kjempebra på meg! Vet jo ikke hvordag det er å føde uten sm. lindring, men ser ikke helt poenge i å ha det værre enn man trenger ;)

For å si det sånn, jeg gleder meg til å føde igjen! Selv om det er vondt er det helt ubeskrivelig fantastisk likevel;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...