silhah og emilie Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Spørs hvor mange som kommer og hva du tenker..skal det være veldig fancy eller noe ganske enkelt?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 grillmat? høne- kjempegodt. med ris og saus. Om det høres godt ut kan jeg legge oppskriften til deg. forresten har du god tid å lage den på? høna skal koke i 1-2 timer.
celodi Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2008 Noe enkelt! Vi blir 4 vokse og 4 barn.. Høne hørtes vanskelig ut=)
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Hmmm..... lasagne, spagetti og kjøttsaus, fiskeburgere, kalkunfilet og fløtepoteter, kyllingwok..... er noen forslag jeg kom på i farten.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 høne er ikke så vanskelig; kok i 1-2 timer, står på pakken.og ha i litt salt,står på pakken det og mener jeg. Jeg pleier å ha gulrøtter i på slutten av koketiden. kok ris rensk høna(er det som er vanskeligst,eller mest plukk med dette) Lag saus, smelt margarin Ha litt karri oppi og bland inn mel. Spe med krafta fra høna. Kok som vanlig hvit saus. Ha hønsekjøttet oppi sausen og server ris til. Kan også haes ris oppi en serveringsbolle og ha sausen med høna over. Dette er favoritt maten min, vi hadde nok hatt det mye oftere om samboern også hadde vært like begeistret:)
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Hva med kyllingrullade? (namnam) Se link. Enkelt og godt, og raskt. http://www.aperitif.no/index.db2?id=48506 Jeg bruker å brune dem i panne og så la dem få ca 12 minutter i ovnen på 200 grader etterpå.
celodi Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2008 takk for oppskrift!!! Ikke sikkert det blir i morgen,men skal absolutt prøves=)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 husk å skum av kraften hvis du skal bruke den, det er godt å legge en kvast med stangselleri i sammeslangen og et laubærblad (ikke bruk de i maten etterpå) mens du koker hønen. ( hvis du skal spare kraften så visp en eggehvite til skum og putt i kraften til slutt (etter at hønen og eventuelt gulerøttene og sellerien er tatt ut) og gi et nytt oppkok. Alt "rusket" som er igjen vil da samle seg med eggehviten og flyte til topps og etter at du siler det vekk,m vil du få en klar og fin kraft som også blir kjempegod til all slags supper og gryter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå