Resilience Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har blitt bedt av min venninne om å være tastmaster og er så usikker. Har ikke gjort dette før og kjenner ingen av familiene så godt... Men jeg har lett for å prate og dør ikke av å snakke foran folk. Tipsn og råd eller morsomme historier?
Twinny Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 her er en fin side: http://www.silnes.com/raad_og_tips.htm
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Gjør det enkelt! Det er i utgangspunktet ikke du som toastmaster som skal underholde, men de som skal holde taler ol. Skal du være morsom, så fortell enkle, korte historier om enten brud/brudgom eller den som skal holde talen. "Morsomme" historier om "dansken, svensken og nordmannen" er unødvendige og ikke en del av toastmasterens jobb å fortelle. Den viktigste jobben er å ha en plan over hvem som skal holde taler når og tilpasse det i forhold til hvordan kjøkkenet ligger an med maten. Ha rekkefølgen ca klar på forhånd (mange av talene er jo standard og de nærmeste kan jo spørres direkte om de skal holde taler også). I det siste bryllupet jeg var i, sto det hvem som var toastmaster og hans tlf i invitasjonen (og det sto også på hjemmesiden de hadde laget om bryllupet) sånn at flest mulig kunne si fra om talere på forhånd, da er det lettere å ha en plan. Det kan også være lurt å minne de som skal holde talene på at det er lurt at talene ikke blir for lange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå