Gå til innhold

Uke 24- plutselig lite liv i magen.. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Er i slutten av uke 24, har kjent masse liv fra uke 21, til tider så tenkte jeg at ungen aldri sov, siden det var mye spark gjennom hele dagen. Men i går og i dag, har det vært helt rolig.. Er dette normalt? Er så redd for at det kan være noe galt, kjente noen få spark i morrest, men så har det ikke vært mer i hele dag!

Flere med erfaringer på dette?? Blir veldi gla for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada! Min tok helt av til tider også hadde han noen dager hvor han var merklig stille. Han "slapper av" tenkte jeg da. :) Jeg fikk selvsagt noen tegn på morgnen og kvelden. Men uke 24 er enda tidlig og de har god plass. Kan være din lille har snudd seg og sparker litt mot ryggen din? Men er du fryktelig stressa og redd så ring til føden og krev å komme inn på UL. I allefall kan du snakke med dem. Er ikke så godt å gå rundt å bekymre seg:)

Skrevet

Takk for svaret.. Greit å vite at andre også har opplevd dette.. Man

bekymrer seg så mye altså.. Håper han begynne å vokne til igjen, er bedre når man kjenner mange spark ;)

Skrevet

Kanskje babyen har fast sovemønster,slik at den sparker når du sover?Prøv å drikke litt saft eller spise noe søtt så skal du se hvordan babyen reagerer.

Skrevet

Har hatt d sånn gjennom nesten hele sv.skapet; noen veldig aktive dager, men så plutselig en dag eller to hvor jeg ikke kjenner noenting.. Har morkaka foran da, så d spiller vel også inn..

Har nemlig aldri opplevd en hel dag m masse sparking, er nå 26 uker på vei, kjenner som regel bare noen spredte spark midt på dagen og litt på kvelden (d går altså flere timer mellom hver gang jeg kjenner no som regel). Men likevel har begge UL vist at hun vokser som hun skal, og hjertelyden har vært fin-fin alle gangene! Det går jo som regel helt fint d hele=)

Skrevet

Har også morkaka foran, så det kan jo spille inn.. Men tenkte siden jeg har kjent såå masse spark hver dag i det siste, så var det så rart men 2. dagen no når babyen e helt rolig.. Men godt å høre at flere har det slik.

Tror ikke babyen min reagerer på søte ting, har prøvd det tidligere, uten no særlig resultater..

Skrevet

Har du prøvd å drikke noe iskaldt, gjerne søt saft (ikke sukkerfri) eller lignende? Kald drikke vekker min mini bedre enn søte ting, i alle fall.

Skrevet

Hei, jeg er i uke 25+1 og i dag har det vært lite liv. Bare noen minutter siden han romsterte litt igjen, men det har vært betraktelig mindre enn vanlig. på den annen side så har jeg vært mye ute og fartet i dag og kun kjent litt innimellom når jeg har sittet i bilen.

MEN, som deg, blir jeg like bekymret hver gang, og etter å ha lest tell trivsel "reglene", blir jeg like paranoid hver gang han ikke sparker 10 ganger etter hverandre eller med ikke for stort mellomrom.

Jeg prøver å berolige meg med at det er først etter uke 28 du skal bekymre deg hvis det er nedgang, men de beroligende ord hjelper ikke så mye på meg.

Men, det er nok slik det er, noen dager er det bare mer stille enn andre.

Jeg vet ikke om dette var så veldig beroligende men det hjelper å skrive det her ivertfall. Du er ikke alene :)

Skrevet

Hvis du fremdeles er urolig så ta kontakt med legen din eller jordmora, du får sikkert komme med en gang å høre på hjertelyden, bedre med en gang for mye enn en gang for lite!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...