bezzy Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 var på kontroll onsdag og da viser det seg at eg ha kort livmorhals (2cm).Nokon andre som ha da slik og?? og korleis går da? eg er i veke 27...
Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Ja, jeg har kort livmorhals. Da jeg var i uke 27 var livmorhalsen min 1,7. Jeg ble lagt inn på obs.post for gravide, og fikk lungemodningssprøyte. Etter noen dager gikk livmorhalsen ned til 1,3. Da fikk jeg bare lov til å gå ut av sengen når jeg måtte på do. Jeg lå på sukehuset i fem uker (helt forferdelig). Da jeg var i uke 32 fikk jeg dra hjem, siden det da er 99,9 % overlevelsesevne på barn som blir født i uke 32 og utover. Men jeg har fått beskjed om å ta det veldig med ro, ikke trene, ikke sex og ingen fysiske anstrengelser. Nå har jeg vært hjemme en uke og det går kjempefint, kanskje litt mere kynnere, men ikke noe som stresser meg. Datteren min fødte jeg i uke 33+3 og skal jeg følge stattestikken skal jeg gå to uker lenger med lillegutt Så jeg krysser fingrene. Men hva skjer med deg? Er du blitt lagt inn? Får du oppfølging? Hva slags informasjon har du fått fra legene? Håper du føler deg ivaretatt
bezzy Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2008 Takk for svar:)kjekt å høyre at da går so bra me deg.var på kontroll onsdag og da viste det seg at den var 2 cm. Kontakta haukeland me ein gang, dei sa eg skulle komme å sjekke at neste tirsdag og ha den forandra seg da so bli da nok innleggelse osv..men legen på haukeland var ikkje sånn veldig bekymra enno, 2cm er fortsatt ein god del. Egentlig ikkje noko fasit svar på kor lang den skal vere vist nok. Fekk besked om å ta da me ro heime og gjere minst mulig, so ligg for det meste på sofaen. Blir spennade tirsdag. Låg på haukeland ved forje svangerskap pga tidlig vannavgang med tvillingane mine. Mista guten i veke 21 og jenta mi i veke 23. So veit korleis det er å vere sengeliggande. Denna gangen er eg jo kommen mykje lenger, snart i veke 27. Har hørt om dei som ha hatt like kort livmorhals gjennom heile svangerskapet og det ha gått bra. So håper no detta går bra. Er jo ikkje snakk om at gutten er på vei ut enno.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå