Gå til innhold

I dag måtte jeg bare ha salami..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste to brødskiver med helt fersk salami, og satser på at det går bra! Nå slipper jeg å plages med å fyse på det lenger :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også måtte bare ha salami for noen uker siden. Kjøpte en med lang dato og spiste når pakken var helt nyåpnet. Mannen fikk resten. Satser også på at det har gått bra. Første jeg skal gjøre når jeg kommer hjem etter fødsel er å frotse i spekemat. Har fyst noe veldig på det i hele sv. skap. Får bare håpe at baby ikke får vondt i magen av det...

Skrevet

Det går nok helt fint :)

Jeg oppdaget jo at jeg parmesanen jeg har spist endel av iløpet av sv.sk er laget av upast.melk ! ( grana padano)

Alt er fint med gutten i magen , men jeg skal ikke spise den mer allikevel!

Skrevet

Den parmesanen jeg har spist (slik skulle det være)

Skrevet

parmasan er jo bare så ufattelig godt!! Jeg er litt sinna for at jeg ikke kan spise det nå:) og salami med pepper.... nesten så jeg dør.. tror jeg skal ønske meg det i fødselsgave av kjærsten.. Så sitter jeg der på sykesenga og kaster i meg salami og parmasan. haha! :)

Skrevet

A walk on the wild side...

Skrevet

Jeg har spist salami i alle mine 3 svangerskap. Spurte legen min om det, hun hadde aldri hørt om at det var skadelig, så jeg stoler på henne.

Var dessuten innlagt på føden på sykehuset i forrige uke, pga fare for prematur fødsel. Jeg fikk ikke bevege meg ut av senga på flere dager, så jm og pleierene hentet all mat til meg. Ble rett som det var servert meg salami, så jeg tviler på at det er så farlig som noen mener..

Skrevet

Jeg savner også salami!

Skrevet

skal love dere at når fødselen er over skal kjøleskapet fylles opp med salami, spekeskinke og brieost. ååååå....savner koselige kvelder med ost og kjeks....og litt rødvin. Rødvinen får nok vente litt lenger, men men...

Skrevet

Brie kan man faktisk spise nå! Det er bare å lese bak på pakken, det er en av briene som er laget av past.melk! :) Jeg har spist spekemat og fårepølse gjennom hele svangerskapet, men selvfølgelig i små mengder og med god holdbarhets dato! Sjangsen for at noe skal være i veien med maten er ytterst liten så jeg har stolt på det! :) Har faktisk ikke latt vær å spise noe jeg har hatt lyst på i svangerskapet. Har gått helt fint! :D

Skrevet

Hehe, jeg sprakk også en gang på salami, måtte ha ei skive.. Men det gikk da bra;) Men heller sprekke på det enn røyken sier nå jeg! For den har jeg kutta for 6 mnd. siden;)

Skrevet

Jeg gleder meg også til å dytte i meg det jeg vil av spekemat og gode oster :-) Skal bli godt meg et glass vin også. Etter noen uker er det jo helt greit å drikke et glass selv om man ammer. Mener jeg har lest at parmesan ost er greit selv om man er gravid.

Skrevet

Hva?? Kan man ikke spise parmasanost... Jeg har jo spist store mengder av dette gjennom hele svangerskapet. Minst en gang i uken, både i Norge og Spania! Er nå i uke 37 + 4. Alt er veldig bra med lille prinsessa nå ihvertfall. Bør kutte det ut siste del da! Er dere sikre på dette??

Skrevet

Jo man kan spise parmesan - men da bør den være laget av pasturisert melk.

Jeg har også spist parmesan ( med upast. melk ) her hjemme .

+ at vi fikk det servert i hellas .

Alt er fint med gutten i magen.

Det er jo listeria man er redd for da - som KAN være i upast. produkt .

Men det er nok ingen fare.

Jeg velger å ikke være helt hysterisk.

Alt med måte - man sitter jo ikke å spiser 5 pakker med parmesan hver dag :P

Skrevet

Mamman til Marius :-)

Takk for tilbakemelding.. Det var virkelig godt å høre! Ble veldig lettet nå! Skal sjekke på pakken som jeg kjøper, samt spise det litt med måte ja, hehe!

Lykke til videre i svangerskapet :-)

Skrevet

Godt at jeg var til hjelp hehe

Grana padano parmesanen er iallefall upast. (det er den vi har brukt )

Men nå skal jeg også kikke etter en pasturisert . type :)

Lykke til videre du også!

Skrevet

Må bare legge til angående parmesan! Den osten er for hard til at listeria bakterien trives i den!=) Men skal vel helst være laget av past.melk likevel da.. Tror ikke ungene tar skade av litt salami eller spekeskinke jeg.. Alkohol og røyk er 100 ganger mer skadelig!

Men tør ikke spise det fordi om jeg vet det:P Hehe..Litt rar. Men har sykt lyst på dansk salami da! Tror jeg skal kjøpe meg en pakke.. Den går vel ned på 2 dager=P Alt med måte sier jeg..Hihi

Skrevet

fikk høre av jordmor at dersom vi fryser spekematen (inkl. salami) i ett døgn (24 t.) så kan vi spise den med god samvittighet!! det tar knekken på de ufine bakteriene! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...