Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hvordan i all verden får man de til å slutte med det? Min 3 åring gjør dette og det liker jeg overhodet ikke. Ikke vet jeg hvordan jeg skal få han til å slutte med det heller.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Fortsett å si æsj og fysj, og ta vekk hånden hver gang. Si det er ekkelt og stygt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Sier også æsj og fysj, eller ting som "er du sulten? Kom skal du få et eple".Ingen av mine fortsatte etter 5 år, tror nok det er fordi de ser at vi voksne ikke gjør det. Eksempelets makt, vettu.. Og når de blir større kan du jo forklare litt om bakterier og sånn, det gjør jeg. Vil ikke at de skal drikke av andres flasker etc, så de får litt opplæring i generell hygiene. Da slutter de nok. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Sier også æsj og fysj. Og prøver så godt vi kan å få henne til å slutte med å gjøre henne oppmerksom på at det ikke er bra å gjøre det. Tror nok det bare er en fase de må gjennom.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Smekk på fingrene og knips på nesa. Du trenger ikke å forklare hvorfor. Er han intelligent, så skjønner han det selv, er han dum, så skjønner han det ikke uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Anonym 20.54: Tenk å si at barn er dumme!!!! Er det mulig!! Tosk!! Bare fortsett med å si at det er fysj, og gi et knips over fingrene eller nesa hver gang han gjør det. Han gir seg nok med det rimelig fort hvis du er konsekvent på dette. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Jeg ville ha prist meg lykkelig om min stedatter på 5 puttet busene i munnen fremfor å kline dem utover vegger og diverse i hus og bil..... Faren har allerede tatt "æsj og fysj"-praten med henne, og hun ble kjempeflau over å bli avslørt. Men det eneste som tydeligvis skjedde var at hun begynte å kline busene sine på mer usynlige steder, som på veggen like under sofaryggen, på veggen bak dører som stort sett står åpne o.s.v. Hadde jeg oppdaget busene mens hun var hos oss, ville jeg gitt henne en klut og bedt henne om å vaske etter seg. Men jeg oppdager dem aldri før hun har dratt tilbake til moren og jeg orker ikke akkurat å la dem være på veggen til hun kommer tilbake. Så om noen har erfaringer på dette området også i buse-debatten sier jeg takk!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Ja, det er mulig, for noen barn er faktisk dummere enn andre. Du vet jo at det finnes mindre intelligente mennesker? Tror du de var mer intelligente som barn?
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Jeg kan ikke si jeg ser barna mine gjøre det så mye. Men hvis jeg så det ville jeg så æsj og smekke dem på fingrene. Jeg klarer ikke det der, syns det er ufyselig å se på, og jeg grøsser når jeg tenker på å spise snørr. Det verste er at jeg har en mann som stadig gjør det. Han er 51 år og spiser snørret sitt rett som det er - æsj. Jeg syns det er ufyselig å se på og det gjør meg sint når jeg ser det. Jeg får ikke lyst til å kysse han på munnen etterpå når jeg ser at han har spist snørr. Mannen min forsvarer det hele tiden med at det styrker immunforsvaret. Det er bare sunt å spise snørr, sier han. Det kan han si så mye han vil, men jeg klarer det ikke, syns det er ufyselig å se på.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Herlighet, gjør han virkelig det? Han burde vite bedre når han er så gammel...eller kanskje er det de gamle mennene som gjør sånt, mer enn de som er unge.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 Eksen min var fæl med å pille seg i nesa. Det visste ikke elskerrinnen hans,skal jeg vedde på, mens hun hadde seg med han. Nå er det hun som kan kose seg med uvanen hans. Æsj Fatter ikke at de ikke kan gjøre det i det skjulte, om de absolutt MÅ pirke i snørra!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå