Mamma2OO5 Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Jeg koker stort sett risen, eller steiker kokt ris... Hva annet kan man gjøre? Ris-salater Ris-gryter ?? Kom med dine tips og oppskrifter!! Ris er jo så sunt! :-D
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 når jeg skal ha det lettvint og lage middag med fisk eller kjøtt, så steker jeg det i små biter i en stekepanne først, tilsetter grønsaker og hiver i ris og kraft og kanskje en tomatboks og lar det koke til risen er ferdig.. smaker som regel godt og trenger bare å vaske opp en panne. kan lage alt fra paella (enten med kjøtt eller fisk eller skalldyr) til chili con carne på dette viset ved å variere krydderet. Dette err lettvint løsningen da.. he he ellers så laget jeg nettopp ris til lillejenten og hev oppi frosne erter og litt mais og purre før den er helt ferdigkokt og lot det dampe seg ferdig under lokkk. stødde ost på toppen etterpå.
Mamma2OO5 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 det hørtes godt ut. Flere ris-ting man kan lage? )
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Kjøp forskjellig typer ris for variasjon. Brun ris, rød ris, råris osv. Koker blandet brun ris i kyllingbuljong sammen med finhakket hvitløk og finhakkede rå peanøtter. Blir nesten et helt måltid i seg selv, men det er supergodt til ovnsbakt fisk med grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå