Gå til innhold

hjertelyd hos jordmor - noen erfaringer!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor når jeg er 16+4. Gleder meg som en unge til å høre hjertelyd, og pappan skal være med. Hva gjør jordmor hvis hun ikke finner hjertelyd da? Noen erfaringer å dele?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 14, da sa hun at hun ikke kunne love at hun fant hjertlyden, men hun pleide å gjøre det. Og hun fant den!:) Hun sa det kom ann på hvor morkaka ligger, og barnet. Da jeg var hos legen i uke 18+6 klarte han ikke finne annet enn min puls (nå skal det sies at han kan lite om gravide kvinner, er legestudent, og er vikar, og vet ikke helt hva han skal gjøre) Da jeg fortalte det til jordmor sa hun at hun hadde sendt meg videre på ul el sykehus om hun ikke fant hjertelyd selv når jeg var kommet så langt. Vet ikke hvordan det er når man er 16+4, det er jo bare 2 uker fra det jeg var hos legen. Men jordmoren din vet hva hun skal gjøre, og forteller deg helt sikkert underveis:) Lykke til, håper du får høre hjertelyden, det er helt spesielt:)

Skrevet

Tror dersom JM ikke finner fosterlyd i uke 16.. vil hun hendvende deg til ul.. er ikke sikker..

Skrevet

Hun finner helt sikkert hjertelyden. Hvis ikke mener jeg det blir ultralyd på gyn. Men det kan hende hun må lete litt, det er vanlig. Gled deg, det er en deilig lyd..

Skrevet

Var hos jordmor for 2 dager siden,, 13 uker på vei. Hun fant ikke hjertelyden. Ble heldigvis advart på forhånd og lovet å ikke bli skuffet. MEN... jeg må innrømme at jeg ble det allikevel :( Hm synes det er fryktelig lenge til neste sjekk. Er vel UL i uke 18....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...