Gå til innhold

Hvor stor vektøkning har du i uke 34 - 35 ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 + 2 dager på vei og har lagt på meg 16 - 17 kilo.

Det meste er kommet rundt magen og en del på lårnene,

jeg har også en del vann i kroppen,,

Men, jeg tar dette med kilo helt med ro, det er "godt" å ha noe ¨når man skal amme,,

Med det to andre gikk jeg raskt ned igjen, det håper jeg at jeg gjør denne gangen også..

Og da la jeg på meg 35 og 25 kilo...

Så i mitt stillesind, tenker jeg at jeg er en "lett" vekter denne gangen,,,

He he,,,

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej_høygravid=)
Skrevet

Jeg er i uke 36 da men har gått opp 13kg...har litt vann i kroppen, men ikke så mye.

Skrevet

Da har du ikke gått opp så mye...

Men, uansett merker vi jo at vi har blitt tyngre...

Og vann har jeg til og fra, enkelte ganger er benen mine så hovne, men det hjelper når jeg setter dem høyt og blodet får renne tilbake til kroppen...

Ellers svetter jeg helt enormt..

Det er mest om natten, der ser ut som jeg dusjet enkelte ganger når jeg våkner,,

Men, det vet jeg hører med, vi blir jo varmere, men jeg husker ikke om jeg var "så" varm med de to andre..

Så jeg lurer på om det kan ha noe med høytblodtrykk som kommer å går, utenat jeg er sikker på det da..

Skrevet

så jeg skrev fel....jeg har gått opp 11,5 kg nå men jeg har gått ner litt i det siste...vet ikke hvorfor.

er i grunn ikke bekymret over vekten heller den forsvinner etterpå...=)

Skrevet

Ok, det var jo ennå mindre,,,

Man kan vel enten stangnere eller gå litt ned i vekt mot slutten av svangerskapet..

Jeg veier det samme nå som jeg har gjort de to siste uken,,,

Det kan også forbli slik, men jeg stresser som nevnt ikke over det..

Spiser det meste jeg vil, og prøver å ta frukt fremfor svakheten min risbrødsjokolade,,

Men, jeg tar vel en eller to i løpet av dagen, og koser meg med det..

Vekten går nedover når barnet har kommet ut, og man kan bevege ser mer normalt igjen,,,

Gleder meg til å trille lange turer med den lille:)

Skrevet

ja jeg spiser de jeg føler for...gidder ikke å spise "sunt" hele tiden...så de blir alt litt snop ibland=) og spiser godt av mat og=) så har ikke på noen måter prøvd å hålla vekten ner for vi er jo gravide og syns de er flott å vara litt rund då=) man ser bare frisk ut da=)jeg er ikke så høy 1.60 så de syns at jeg har lagt på meg godt=)

Skrevet

Er "bare" i uke 33 og har til nå gått opp 2 kg. Var oppe i 4 kg +, men datt ned igjenn denne uken. Hadde jo litt å gå på fra før av og etter å ha gått kvalm hele veien er det kanskje ikke noe rart jeg ikke går så mye opp... men bekymrer meg litt for ammingen, redd for at jeg ikke skal ha lagt meg opp noe energi lager.Men får se posetivt på det, dette må være den beste slankekuren jeg noen gang har prøvd, selvom jeg ikke anbefaler den av den gruinnen ;)

Skrevet

Hei,,

Se positivt på det som du skriver,,,,Det kan hende du får mer matlyst når du er ferdig med graviditeten,,

Med de to andre svangerskapene mine, hadde jeg hyperremisis, ekstrem svangerskaps kvalme og jeg var lagt inn flere ganger,,,

Så jeg hodlt på og kaste opp til uke 27 og uke 25, så snudde det på meg og pang kiloene kom,,,

En annen venninne av meg måtte inne to ganger i uken og få sukker vann intravenøst, og det hjalp henne mot kvalmen,,

I dette svangerskapet kastet jeg "bare" opp til uke 17-18, men det ble som i de to andre svangerskapene over 20 ganger i døgnet med oppkast,,,

Så jeg forstår hva du går igjennom..

Når jeg i dette svangerskapet var så kvalm, laget jeg meg noe som jeg ikke hadde spist siden jeg var liten,,

Semyliegrøt, tok på sukker og mye kanel..

Så det kan jeg anbefalle..

Ha en fortsatt fin dag:)

Skrevet

er 34+2 veide meg i går på kontroll og lagt på meg 5 kg.

Men må si jeg har veid 2 kg mere enn jeg gjør nå da jeg var uke 26 :)

Slanket meg når jeg måtte over på diabeteskost, så nå håper jeg ikke går ned mere i vekt :)

Skrevet

Hei,,

Når har du termin, for jeg har etter legens utregning termin den 30.08.08, og er 34 + 2 dager på vei i dag??

Ble litt anderledes svar det her:)

Skrevet

jeg har termin 29.aug.

Man går gravid 40uker +2 dager. Siden jeg har termin på en fredag så skifter jeg uker på onsdager. Da blir det 40 uker + 2 dager.

Den snurre greia legene og JM bruker har jeg sett har variert en dag fra eller til når de skulle sjekke hvor langt jeg er på vei. Noen blingser som legen din med en dag for mye. Noen får rett.

Ifølge BIM skifter jeg også uker på onsdager.

Skrevet

men en dag fra eller til spiller igrunn ikke så stor rolle sånn sett da. Termin datoene er uansett det samme :)

Skrevet

Ja, det kan hende legen har blingset,,

Men, jeg har grunnet begynnende svangerskapsforgiftnign vært hos x antall leger på UL. Og dem regner ut at jeg har bytte uke på onsdager...

Og det har også gynokologen regnet ut,,

Hun ga meg først termin den 28.08.08, men så endret UL det til den 30.08.08.

Jeg skal på vekstestimereing til uken og da blir det gøy å se hva dem regner seg frem til da..

Vet du ca vekten på ditt barn nå??

Vekten på barnet mitt ble målt i uke 32 + 6 dager og da lå hun på 2,4 kilo...

Skrevet

jeg har vært på 4 UL selv og skifter på onsdager der også..

Men uansett en dag fra eller til..

På vekstkontrollen i går var han 2820g. 17% over gjennomsnittet. Så han ligger vel han til å bli ca 4kg.

Men er jo feilmarginer på disse målingene også.

Sist var han 18% over. Så får håpe han holder seg rundt der da :) Og ikke blir større. (svangerskapdiabetes derfor vekstkontroller)

Skrevet

13 kg, skrekk og gru og skrekk igjen. Syntes nesten jeg ser vekta begynner å skjelve når jeg kommer inn på badet!!!

Skrevet

Men, fikk du avvik??

Jeg fikk vite at det var et stort barn og at jeg lå over ..

Men, det blir spennende å se nå til uke hvor mye hun veier da..

Skrevet

10% avvik er innen normalen da kan du si. 18% avvik er vel litt over normalen. men antyder rundt 4kg til fødselen.

Skrevet

Neida, det går av når barnet er ute igjen, slik har det gjort på meg de to andre gangene,,

Så jeg håper det gjør det nå og.

He he,,

Men, bra skrevet at vekte begynner å skjelve,,:)

Skrevet

Hei! Da ligger vi nokså likt. Jeg er i uke 34 og har lagt på meg 16 komma ett eller annet. Merker på kroppen at jeg begynner å bli tung. Tungt å gå i trapper, gå tur, reise seg etc. Gleder/gruer meg til å "komme i gang" etter fødsel. Var ikke lett å få av de 24 kg sist jeg gikk gravid. Ett slit! Den siste uken har jeg vært orntlig kvessen på noe å godt å spise, merker jeg slipper opp mer og mer og tenker at det kun er få uker igjen. Men...må nok skjerpe meg litt igjen.

Skrevet

Da jeg var 35 uker hadde jeg lagt på meg 9,5 kg. Nå som jeg akkurat har begynt på uke 40 har jeg lagt på meg 12. Det er vell ganske i henhold til snittet vil jeg tro.

Blir jeg gående over termin kommer det sikkert snikende en kilo eller tre til kan jeg tenke meg..

Skrevet

Jeg har gått opp 13 kg og er i uke 34.

De siste 4 kg kom på 3 uker!!!! Da jeg lå på sykehuset var det så sinnsykt varmt at hender og føtter hovnet opp. Gikk opp 1 kg bare på de 3 dagene=(

Hvor skal dette ende??

Skrevet

Hvor stor vektøkning har du i uke 34 - 35 ??

-MYE!!!! ): ): ):

Har lagt på meg myye mere enn dere over...tør ikke si hvor mye, vil nesten ikke vedkjenne det selv...og jeg KLARER IKKE HOLDE MEG UNNA SJOKOLADE, så dette kommer til å ende med svangerskapsdiabetes, enorm unge med hjerte- og kar sykdommer og det som verre er....(hvis det finnes noe verre...) Har 42 dager igjen til termin 29 aug...skrekk og gru....

Skrevet

Jeg har lagt på meg rundt 12 kg og føler meg svær! Leste om noen over her som har gått opp bare noen få kg pga kvalme. Hva sier legen til at dere har gått opp så lite i forhold til babyen?

Stakkarst dere:( Har vært kvalm noen få dager i svngerskapet mitt og synes det var for jævlig. Kan ikke tenke meg engang hvor forferdelig det er for dere å være kvalm hele tiden:(

Er i uke 36...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...