Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jens er snart 9 mnd, og da er det jo på tide å spise litt grovere konsistens.Men fy fasan! For et måltid!Han bare satt og brakk seg.Ble helt hvit i fjeset.Virker som han er veldig sensibel for biter.Har prøvd med brød noen ganger og det samme skjer da.

Skal han spise 6 mnd glass til han er 1 år da?

Sukk.Trodde ikke dette skulle være så vanskelig!

Andre i lik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mos det litt finere enn det er nå og gi knøttsmå brødbiter. Også gir du gradvis større biter for hver dag.

Min brakk seg også i starten, men med litt mose-hjelp før det gikk i munnen vente han seg til de nye glassene på et par uker.

Skrevet

datteren min er også 9 mnd og spiser 6mnds. glass fortsatt. Har prøvd mye med 8mnds. glassene men hun fortsetter å brekke seg å kaste opp. Jeg har begynt å gi henne brødskalk noen ganger. Men så fort det kommer en bit i munnen hennes så kaster hun opp igjen. Men det kommer seg nok! Håper jeg :/

Skrevet

jenta mi er 9,5mnd og er ikke begeistret for 8mnd glassene! Eneste hun spiser er den med pasta fra nestle, ellers brekker hun seg og nekter mer mat etter 3 skjeer. Så her går det på 6mnd glass enda... hun spiser derimot litt brødskive, men aldri mer enn en halv.

jeg har tenkt tanken å blande et 6mnd glass med et åtte månedsglass (et par som inneholder så og si det samme), og på den måten få litt "flytende" konsistens, men samtidig at det er litt biter i.

synes også overgangen er utrolig stor, ihvertfall de glassene med ris i! Er jo bare biter jo!

Skrevet

Snuppa er snart 10 mnd, og bruker enda 6mnd glass!! Skjønner hva dere mener ja.... Off, jeg prøver å gi henne litt 8 mnd glass likevel, men hun spiser så lite. Brekker seg heldigvis ikke lenger, men hun vil raskt ikke ha mer.Altså blir hun ikke mett, og må ha mer pupp i stedet...... Håper bare det blir bedre snart!

Skrevet

Signerer her! Min er 11 mnd, og holder seg til 6 mnd-glass. Har en del 8 mnd-glass, og prøver den først slik den er, deretter knør jeg litt til...men det ender alltid med at jeg må fram med stavmixeren. Brødskive går, men aldri mer enn en 1/2...

Skrevet

Og helst må de være røde...hehe...

Skrevet

Har vært sånn her også, men jeg har begynt å dele 8 mnd glassene med gaffel og da går det ned.

Er mere smak på 8 mnd glassene, så måtte vennes på mere smaker, men etter det har det iallefall gått bra her i huset.

Skrevet

Kråkebolla begynte å spise 8 mnd glass når han var 11 mnd. Mitt tips er å mose det litt mer og kanskje blande i litt vann/olje, så det blir litt mer flytende Da blir de kjent med nye smaker, men konsistensen er ikke så ulik 6 mnd glass.

Skrevet

Milla på snart 1 år brekker seg også av 8 mnd glassene...hun nekter å åpne munnen for mer enn en skje. Jeg pleier å knefte det litt mer med en gaffel før jeg gir det, da går det bra. Er i allefall litt mer biter i enn 6 mnd glassene. Brødskive vil hun heller ikke ha. Hun spiser av og til litt rundstykke - hvis hun får en liten bit å spise på selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...