Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Når fant dere ut at barnet deres hadde dette? Vet det er for tidlig å stille noen diagnose på det før ungen er noen år. Men babyen min er under året, og jeg er nesten 100% sikker på at det er det hun har. Kanskje dere også hadde en liten mistanke før dere fikk selve diagnosen? Kall meg gjerne hysterisk, men jeg kjenner ungen min best, og jeg har lenge merket at hun "skiller seg ut i fra mengden". Håper noen vil komme med seriøse svar
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Du kan gå på adhd forumet, så får du mange svar. Jeg merket det da barnet var året.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 broren min har adhd, de fant det ut da han var ca 2 år. men mistanken var der jo før diagnosen ble stilt. nå skal han begynne på skolen, og det blir spennende å se hvordan det kommer til å gå. mora mi vil ikke gi han medisin før det virkelig er nødvendig, i disse årene har det jo gått fint Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 har ikke barn med adhd, men har skrevet hovedoppgave om det, i tillegg til at jeg har jobbet mye med det...så LITT kan jeg da hvertfall:-) Skal godt gjøres å gi diagnose ADHD før barnet er fyllte 1 år, i og med at diagnostisering krever måneder med observasjoner og utredning fra helsepersonell.. barnet skal også skille seg såpass fra "normalen" ved at oppførselen er direkte dysfunksjonell og ødeleggende for det. Men for all del, det er foreldrene som kjenner sine barn best. Ergo er du så absolutt en viktig ressurs under utredningen:-) Men hvorfor er du så sikker på at barnet ditt har ADHD?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Det er direkte useriøst å gi diagnosen adhd til barn under skolealder. Barns utvikling er så individuell, og barn som viser hyperaktive trekk i småbarnsårene kan modnes og dermed ikke ha dem når de er eldre. At det fortsatt finnes leger/psykiatere som stiller den diagnosen på småbarn er en skam.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Tror babyen i magen har ADHD - h*n turner og hopper og spretter døgnet rundt. Men er vel litt tidlig å stille diagnosen før h*n er født...
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Nei, heldigvis har jeg bare normale barn. ADHD er jo nesten like ille som downs
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Gratulerer! Du tråkket akkurat alle de med barn som har downs eller adhd på tærne. Godt jobbet, men det var vel det du ville?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Nå kødder du vel, dama???? " ADHD er jo nesten like ille som downs"????????
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Det jeg mente er at det er mye styr med begge deler. Sånn sett er det vel ikke så ulikt.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #11 Skrevet 19. juli 2008 Herligheeeet... Er det ikke mye styr med alle barn kanskje? Enten de har en diagnose eller ikke? Av og til er det mye styr med meg også...og jeg har ingen diagnose!! Går jo ikke an å sammenligne Downs syndrom og adhd.. blir helt feil. Personer med disse diagnosene er like forskjellige som alle andre. De har sine kvaliteter, både gode og dårlige. Men det har da jammen meg vi andre også...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå