Lilja121 Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Sitter og sliter med skjemaet til NAV. Nå må fordelingen med far endelig bestemmes :-) Når det gjelder bekreftelse på termindato, må dette være en egen legeattest, eller kan jeg sende kopi av helsekortet? Noen som har erfaring?
anette&tutta mari :) Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 jeg sendte et kopi av arket fra ultralyden jeg. men har hørt andre si at legen må skrive en egen legeattest.. ring og hør - det er så mye forskjellig rundt om kring i landet.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Du MÅ ha bekreftelse fra legen og den må ikke være eldre enn 3 mnd. Helsekort holder ikke!
Lilja121 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2008 Også legen min som holder sommerstengt helt til ut i august! Grrr...
nr2-imagen:) Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Jordmor laget en til meg! Bare å spør henne! Eller med legen din viss du går til han... Men når må man sende inn det skjemaet?? Der står jo at man skal skrive på fødselsdatoen!!
Trulte76 Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 det står fødselsdato eller termin man kan søke etter man har født også. Men da vil man få etterskuddbet. trur det er max 3 mnd tilbake, så er de de som adopterer også som søker foreldre penger. Så ikke heng deg opp i dato på barnet:) Skriv på termindatoen du. jeg søkte i uke 32 trur jeg det var. Så ringte jeg idag og hørte (2uker etterpå) og da drev hun på med den og den var rundt hjørnet.
Shining Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Skjønner ikke at enkelte i det hele tatt vurderer å sende avgårde kopi av helsekortet sitt til NAV. Det inneholder jo det meste av personlige og private opplysninger som folkene på NAV ikke har noe med.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Jeg sendte inn kopi av termindatoen jeg fikk etter ultralyden jeg
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 Jeg ga dem kopi av helsekortet mitt og det holdt her. Men tok veldig lang tid og masing for å få bekreftet at alt var ok..... Står ingenting der jeg trenger å holde hemmelig for de.....
Inga-81 Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Jeg fikk jordmor til å skrive en terminbekreftelse som jeg sendte med. Etter fødselen skal vi sende inn en ny bekreftelse da eller skjer det automatisk? (tenker i forhold til justering siden mange ikke føder på termindatoen)
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 NAV tar IKKE helsekort!! Når du er på ordinær ultralyd er jordmor PLIKTIG til å skrive ut et papir der det står dato,navn på jordmor,termin,navn på mor og far og evt info som er nødvendig. De som ikke har fått dette kan gi beskjed om dette til NAV så saken går videre å eventuelt jordmor får klar beskjed om at hun må gjøre dette. Om du ikke har fått et sånt skriv hos jordmor eller sykehus så er det ikke din feil, da er det ikke noe du kan gjøre. Bare å gi klar beskjed til NAV om at du ikke har fått noe papirer.
mie76 Skrevet 18. juli 2008 #14 Skrevet 18. juli 2008 Skjer ingen justering av permisjonsstart selv om du ikke føder på terminen. Du går ut i permisjon tre uker før terminen, dersom du føder to uker før terminen, "mister" du to uker av den samlede potten. Kopi av helsekortet holdt her hos meg..
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #15 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er sengeliggende, så samboeren min måtte dra på nav i dag med skjemaene. (skal ut i permisjon 8.aug). Han spurte om de måtte ha legeattest, for da måtte vi ettersende det. Men de tok bare kopi av helsekortet og sa det var greit..
Inga-81 Skrevet 18. juli 2008 #16 Skrevet 18. juli 2008 Hva om man føder to uker etter termin da? Da skal vel permisjonen justeres?
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #17 Skrevet 18. juli 2008 jeg sendte kopi av ultralydskjemaet. synes helsekortet er vell privat. sist gang sendte jeg bektreftelse fra jordmor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå