Gå til innhold

SA. Hvordan har deres syklus vært etter SA???

Anbefalte innlegg

Skrevet

blødde dere lege da det skjedde eller hva?

tok det lang tid før dere evt ble gravide?

hatt SA på onsdag og bare blør og slor som bare den. ikke noe morro...

trenger karnsje litt råd, noen som vet noe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Trist å høre at du har hatt en SA, vet veldig godt hvordan det er og føler virkelig med deg. Nå er det vel veldig forskjellig fra person til person om hvordan syklusen stabiliserer seg etterpå. Har du vært til UL og fått sjekket at alt har kommet ut og er i orden?

Jeg hadde i alle fall SA i slutten av mars(på en onsdag) og blødde da ganske kraftig i noen dager, men ga seg etter en ukes tid. Litt lenger enn min normale mens kanskje.

Men etterpå var syklusen i rute igjen og ble gravid igjen i mai:))

Sender en stor trøsteklem til deg og håper det ikke er lenge før det sitter en liten spire igjen!

Skrevet

Trist at du har mistet...

Jeg mistet i sa i oktober. Da blødde jeg vel en drøy ukes tid, var som en kraftig, klumpete mens (mistet i uke 8). Fikk tilbake mens nøyaktig 4 uker etter at jeg mistet og syklusen var ganske stabil. Eneste som ikke var som det pleide var at jeg spottet en del før mens, under el ++. Det var ganske slitsomt og frustrerende. Ble gravid 3.pp etter at jeg mistet i sa, men mistet også den i ma. Hadde det ganske likt i etterkant av den som etter sa´en. Nå er jeg gravid på ny, 13 uker i dag, så denne gangen skal det gå bra!:)

Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Det beste er at du tar vare på deg selv og gjør det som føles riktig for dere. Du kan jo høre med legen din om du kan få tettere oppfølging ved neste graviditet. Jeg har fått tidlig ul denne gangen, har også vært sykemeldt siden ikm (men skal begynne å jobbe igjen etter ferien). Fikk også målt hcg ukentlig frem til uke 8-9 for å sjekke at det var en fin stigning. Det var veldig greit å holde øye med utviklingen...:)

Lykke til, håper du kommer sterkt tilbake om ikke lenge!:)

Skrevet

hei..

tusen takk litt betryggene at dere begge har blitt gravide etter SA så fort..

håper ikke dette tar lang tid..

regner med at alt har kommet ut for nå kommer det bare rent blod. (sorry detaljer)

har kommet ut store klomper. hadde sykt vondt i magen..

skal på ul om 2 uker.. så da ser en jo der...

håper det setter seg en spire snart jeg..

begynner litt å gråte jeg nå ikke bra,.. hehe..

Skrevet

Bare gråt du, det er helt naturlig og det er bra å få det ut i steden for å holde det inne. Jeg gråt ikke på en uke etter SA'n jeg, men da kom det i bøtter og spann. Fikk en skikkelig knekk. Men så har jeg fått det på avstand, og nå som jeg er gravid igjen føles deg mye bedre (er 7+1 i dag). Er så klart litt nervøs denne gangen, mistet da jeg var 7+4 sist, men denne gangen SKAL det gå bra! Har bestilt tidlig ul og fikk time i slutten av juli, egentlig bare for å berolige meg selv.

Men som sagt, bare gråt og få det ut! Og så krysser vi fingrene for at det går bra neste gang!

Klem:)

Skrevet

Huff, og huff har veldig lyst til å gi deg en klem, for dette er noe ingen fortjener å oppleve...

Hadde SA i uke 11 i januar. Blødde i underkant av en uke. Fikk mensen ca 6 uker etterpå (også da kraftig med endel klumper). Siden gikk det ikke så bra... Fikk blødningsforstyrrelser og blødde 3 uker i strekk med en uke "av" de neste mensturasjonene frem til slutten av mai. Var da hos gyn som mente progresteronnivået mitt var for lavt slik at jeg ikke fikk skikkelige EL. Mente jeg måtte prøve Pergotime for å stabilisere syklusen. Så allikevel at jeg hadde en EL på gang - helt ute av syklus - og jeg testet pos. på EL dagen etter. Der satt spira, og jeg er nå kommet til uke 11:-)

Masse trøbbel, men altså gravid igjen etter 5-6mnd:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...