*Magic* Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Toåringen min bruker fortsatt bleie, og vi skal kjøpe ny redningsvest. Han veier 13 kg, så vi tenkte på å kjøpe en som var fra 15-30 kg. Problemet er bare (etter som jeg har forstått i alle fall) at disse ikke er beregnet for bleiebarn, derfor må vi p.g.a. sikkerheten kjøpe en fra 5-15 kg. Et annet alternativ som jeg har tenkt på er at vi event. kan kjøpe en vest fra 15-30 kg, og bruke badebleie når vi er i båten. Vi holder på med bleieavvenning i disse dager, og håper at han er bleiefri om ikke så lenge. Noen som har gode tips eller råd å komme med her?
*ale* Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 skal man bruke vest som ikke har den beskyttelsen for bleier så skal de helst gå uten bleie i båt, sier de som kan dette..
Neijasså... Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Det anbefales vel egentlig ikke at barn i båt skal ha bleie på seg, selv vestene i små klasser sliter med å kompensere for oppdriften i en vanlig bleie... Badebleier or bedre, de suger jo ikke opp væske. Men i og med at han bare veier 13 kg, så er han strengt tatt for liten for en vest med område 15-30 kg, så jeg ville gått for den minste (og med badebleie)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå